Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 153 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.08.2007, 10:42 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
To mondeo potrafi jezdzic dynamicznie? :lol: :lol: :lol: :lol:

:wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.08.2007, 11:04 

Dołączył: 13.03.2007
Posty: 827
wbrew pozorom tak :P
mimo automatu i togo, że to duże auto to da się jeździć naprawdę dynamicznie. Wczoraj przy komplecie pasażerów (5 os.) nie miałem problemów z wyprzedzaniem pod górkę. Ja jestem zadowolony 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2007, 0:12 

Dołączył: 28.07.2007
Posty: 102
Remas111 skontaktuje się z tobą w przyszłym tygodniu w sprawie obejrzenia autka.
Mam jeszcze pytanie czy macie jakieś dane techniczne silników z 944 bo ja nie mogę jakoś znaleźć może jakieś linki chociaż.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2007, 13:23 

Dołączył: 12.03.2007
Posty: 178
Swoją drogą brakuje mi na stronie porscheclub'u danych technicznych modeli porsche i ich oznaczeń fabrycznych :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2007, 13:26 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Bo to wiedza tajemna ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2007, 13:28 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
http://www.nize944.de/Motorcodes.html
trochę wiadomości nt. silników do 944


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2007, 23:58 

Dołączył: 28.07.2007
Posty: 102
Link się przydał znalazłem też coś takiego http://de.wikipedia.org/wiki/Porsche_944
tyle że po niemiecku ale dane są rozbudowane


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.08.2007, 0:04 

Dołączył: 28.07.2007
Posty: 102
Panowie mam pytanie który silnik jest lepszy zwykłe 8 zaworowe 2,5 z pojedyńczym wałkiem czy 16 zaworowy na dwóch wałkach też 2,5 z modelu 944s? Ja lubie nowocześniejsze konstrukcje do których przyzwyczaiło mnie moje obecne BMW (16v DOHC R4 1800ccm 140KM) silniki te są naprawdę dobre. Dlatego trochę zdziwiło mnie że PORSCHE trochę tu odstaje chociaż podejrzewam że jest różnica na korzyść Porsche w materiałach i ich wytrzymałości. Jak sprawuje się ten 16 zaworowy motorek w Porsche? Pytam bo był produkowany tylko 2 lata może był niezbyt udany? Czy lepiej rozejrzeć się za 8 zaworowym?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.08.2007, 8:46 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
no właśnie ponoć niezbyt udany, a przez to że króko produkowany jest problem z częsciami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.08.2007, 12:19 

Dołączył: 20.03.2007
Posty: 69
Tylko dwa lata produkowany , potem S2 . 2.5l na 16V -190KM - zupełnie inna dynamika niż zwykły 8V , kultura pracy jednym słowem - inna jazda .
Czy wieksza awaryjnosc -jak ktos przez 200-300 tyś.km nie wymieni zestawu napedu wałków rozrzady to musi cos walnąć :D .Co do jakości materiałów Porsche :? , moge wysłać fotki np.korbowodów w kształcie literki S :D :D , z 44 -a panewki nie ruszone :D , taki to materiał :twisted: .Ale dziwnym trafem jakoś nikt nic na ten temat nie mówi- może tylko ja miałem takie przpadki :wink: .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2007, 0:11 

Dołączył: 12.08.2007
Posty: 179
simprez napisał(a):
http://www.nize944.de/Motorcodes.html
trochę wiadomości nt. silników do 944



Hmmmmm z tego co wyczytalem na tej stronce to min ilosc oktanow dla silnika z mojego porsche powinna wynosic 98 oktanow, czy to jest aboslutne minium, wiem wiem moze pytanie amatorskie, ale co jesli wlałem 95?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2007, 0:15 

Dołączył: 28.07.2007
Posty: 102
No właśnie a mam do kupienia S-kę i tak się zastanawiałem czemu tylko 2 lata robiona była. Mam jeszcze pytanko czy rozrządy w 8v i 16v są na paskach czy łańcuchach?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2007, 7:32 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Wszystkie DME w silnikach 944 2.5 i 3.0 sprzedawanych w europie mają mapy fabryczne na benzynę 95.

Rozrząd:
8v - 2 paski.
16 v - 2 paski + 1 łańcuch.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2007, 9:19 

Dołączył: 11.07.2007
Posty: 39
Maxim napisał(a):
simprez napisał(a):
http://www.nize944.de/Motorcodes.html
trochę wiadomości nt. silników do 944



Hmmmmm z tego co wyczytalem na tej stronce to min ilosc oktanow dla silnika z mojego porsche powinna wynosic 98 oktanow, czy to jest aboslutne minium, wiem wiem moze pytanie amatorskie, ale co jesli wlałem 95?


Będziesz miał uboższą mieszankę.
O ile przy spokojnej jeździe nic się nie stanie o tyle przy obciążeniu może być za ubogo. Zależy od stacji benzynowej (czy faktycznie ma 95 oktanów) i tego jak wyglądają mapy dla Porsche.

Przy wysilonym Turbo może to być problem, przy wolnossaku i spokojnej jeździe - nie powinien.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2007, 9:50 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Maxim napisał(a):
Hmmmmm z tego co wyczytalem na tej stronce to min ilosc oktanow dla silnika z mojego porsche powinna wynosic 98 oktanow, czy to jest aboslutne minium, wiem wiem moze pytanie amatorskie, ale co jesli wlałem 95?


A czy nie masz na klapce wlewu paliwa naklejki z informacją min. na temat rodzaju paliwa? Ona powinna rozwiać wątpliwości.
Sam jestem od jakiegoś czasu szczęśliwym użytkownikiem 2.5 S, tankowanej 95 i nie odnotowuje z tej racji najmniejszych problemów :lol:
Autko ogólnie chodzi świetnie i nie sprawia problemów, ale z racji mojego krótkiego stażu za jego kierownicą sam chętnie wysłuchałbym o ewentualnych dolegliwościach specyficznych dla wersji S.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2007, 10:18 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
Karrlos napisał(a):
Maxim napisał(a):
simprez napisał(a):
http://www.nize944.de/Motorcodes.html
trochę wiadomości nt. silników do 944



Hmmmmm z tego co wyczytalem na tej stronce to min ilosc oktanow dla silnika z mojego porsche powinna wynosic 98 oktanow, czy to jest aboslutne minium, wiem wiem moze pytanie amatorskie, ale co jesli wlałem 95?


Będziesz miał uboższą mieszankę.
O ile przy spokojnej jeździe nic się nie stanie o tyle przy obciążeniu może być za ubogo. Zależy od stacji benzynowej (czy faktycznie ma 95 oktanów) i tego jak wyglądają mapy dla Porsche.

Przy wysilonym Turbo może to być problem, przy wolnossaku i spokojnej jeździe - nie powinien.


944 od momentu poczęcia powinno mieć wlewane 95, chyba że pozmieniasz mapy. także radziłbym o innej nawet nie myśleć, bo to nie ma sensu... to 924 powinno jeździć na 98


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2007, 10:45 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
w niektórych modelach 944 można spotkać nalepkę BLEIFREI 98, nie wiem czy to jest uzależnione również normami emisji spalin, w każdym razie znam conajmniej 2 auta które mają taką nalepkę a jeżdżą na 95 i nic się nie dzieje, swoją drogą w stanach mają paliwa nawet poniżej 91 oktanów i też dają radę, kwestia przyzwyczajenia samochodu, tudzież odpowiednio utawionego zapłonu. Nowsze auta same się potrafią przestawić dzięki czujnikom spalania stukowego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2007, 10:49 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
W US też jest paliwo 95 okt. Tam jest inna norma oznaczanie: ROZ a nie RON, jak w Europie. 95 RON = 91 ROZ. Paliwo jest to samo, różne jest oznaczenie.

Liczba oktanowa nie ma wpływu na skład mieszanki !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2007, 12:44 

Dołączył: 12.08.2007
Posty: 179
Rozumiem, czyli moze byc śmiało 95, dzieki za odpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2007, 12:50 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Ja do swojego turbo leje bp ultimate 98 :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 153 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum