Autor |
Wiadomość |
wampir
|
Napisane: 2.08.2007, 10:42 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
|
Góra |
|
Blumen
|
Napisane: 2.08.2007, 11:04 |
|
Dołączył: 13.03.2007 Posty: 827
|
wbrew pozorom tak
mimo automatu i togo, że to duże auto to da się jeździć naprawdę dynamicznie. Wczoraj przy komplecie pasażerów (5 os.) nie miałem problemów z wyprzedzaniem pod górkę. Ja jestem zadowolony
|
|
Góra |
|
Marko84s
|
Napisane: 3.08.2007, 0:12 |
|
Dołączył: 28.07.2007 Posty: 102
|
Remas111 skontaktuje się z tobą w przyszłym tygodniu w sprawie obejrzenia autka.
Mam jeszcze pytanie czy macie jakieś dane techniczne silników z 944 bo ja nie mogę jakoś znaleźć może jakieś linki chociaż.
|
|
Góra |
|
gazelot
|
Napisane: 3.08.2007, 13:23 |
|
Dołączył: 12.03.2007 Posty: 178
|
Swoją drogą brakuje mi na stronie porscheclub'u danych technicznych modeli porsche i ich oznaczeń fabrycznych
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 3.08.2007, 13:26 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Bo to wiedza tajemna
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 3.08.2007, 13:28 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
|
Góra |
|
Marko84s
|
Napisane: 3.08.2007, 23:58 |
|
Dołączył: 28.07.2007 Posty: 102
|
|
Góra |
|
Marko84s
|
Napisane: 18.08.2007, 0:04 |
|
Dołączył: 28.07.2007 Posty: 102
|
Panowie mam pytanie który silnik jest lepszy zwykłe 8 zaworowe 2,5 z pojedyńczym wałkiem czy 16 zaworowy na dwóch wałkach też 2,5 z modelu 944s? Ja lubie nowocześniejsze konstrukcje do których przyzwyczaiło mnie moje obecne BMW (16v DOHC R4 1800ccm 140KM) silniki te są naprawdę dobre. Dlatego trochę zdziwiło mnie że PORSCHE trochę tu odstaje chociaż podejrzewam że jest różnica na korzyść Porsche w materiałach i ich wytrzymałości. Jak sprawuje się ten 16 zaworowy motorek w Porsche? Pytam bo był produkowany tylko 2 lata może był niezbyt udany? Czy lepiej rozejrzeć się za 8 zaworowym?
|
|
Góra |
|
meewosh
|
Napisane: 18.08.2007, 8:46 |
|
Dołączył: 14.03.2007 Posty: 292
|
no właśnie ponoć niezbyt udany, a przez to że króko produkowany jest problem z częsciami.
|
|
Góra |
|
lobuz
|
Napisane: 18.08.2007, 12:19 |
|
Dołączył: 20.03.2007 Posty: 69
|
Tylko dwa lata produkowany , potem S2 . 2.5l na 16V -190KM - zupełnie inna dynamika niż zwykły 8V , kultura pracy jednym słowem - inna jazda .
Czy wieksza awaryjnosc -jak ktos przez 200-300 tyś.km nie wymieni zestawu napedu wałków rozrzady to musi cos walnąć .Co do jakości materiałów Porsche , moge wysłać fotki np.korbowodów w kształcie literki S , z 44 -a panewki nie ruszone , taki to materiał .Ale dziwnym trafem jakoś nikt nic na ten temat nie mówi- może tylko ja miałem takie przpadki .
|
|
Góra |
|
Maxim
|
Napisane: 20.08.2007, 0:11 |
|
Dołączył: 12.08.2007 Posty: 179
|
simprez napisał(a): http://www.nize944.de/Motorcodes.html trochę wiadomości nt. silników do 944
Hmmmmm z tego co wyczytalem na tej stronce to min ilosc oktanow dla silnika z mojego porsche powinna wynosic 98 oktanow, czy to jest aboslutne minium, wiem wiem moze pytanie amatorskie, ale co jesli wlałem 95?
|
|
Góra |
|
Marko84s
|
Napisane: 20.08.2007, 0:15 |
|
Dołączył: 28.07.2007 Posty: 102
|
No właśnie a mam do kupienia S-kę i tak się zastanawiałem czemu tylko 2 lata robiona była. Mam jeszcze pytanko czy rozrządy w 8v i 16v są na paskach czy łańcuchach?
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 20.08.2007, 7:32 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Wszystkie DME w silnikach 944 2.5 i 3.0 sprzedawanych w europie mają mapy fabryczne na benzynę 95.
Rozrząd:
8v - 2 paski.
16 v - 2 paski + 1 łańcuch.
|
|
Góra |
|
Karrlos
|
Napisane: 20.08.2007, 9:19 |
|
Dołączył: 11.07.2007 Posty: 39
|
Maxim napisał(a): simprez napisał(a): http://www.nize944.de/Motorcodes.html trochę wiadomości nt. silników do 944 Hmmmmm z tego co wyczytalem na tej stronce to min ilosc oktanow dla silnika z mojego porsche powinna wynosic 98 oktanow, czy to jest aboslutne minium, wiem wiem moze pytanie amatorskie, ale co jesli wlałem 95?
Będziesz miał uboższą mieszankę.
O ile przy spokojnej jeździe nic się nie stanie o tyle przy obciążeniu może być za ubogo. Zależy od stacji benzynowej (czy faktycznie ma 95 oktanów) i tego jak wyglądają mapy dla Porsche.
Przy wysilonym Turbo może to być problem, przy wolnossaku i spokojnej jeździe - nie powinien.
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 20.08.2007, 9:50 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Maxim napisał(a): Hmmmmm z tego co wyczytalem na tej stronce to min ilosc oktanow dla silnika z mojego porsche powinna wynosic 98 oktanow, czy to jest aboslutne minium, wiem wiem moze pytanie amatorskie, ale co jesli wlałem 95?
A czy nie masz na klapce wlewu paliwa naklejki z informacją min. na temat rodzaju paliwa? Ona powinna rozwiać wątpliwości.
Sam jestem od jakiegoś czasu szczęśliwym użytkownikiem 2.5 S, tankowanej 95 i nie odnotowuje z tej racji najmniejszych problemów
Autko ogólnie chodzi świetnie i nie sprawia problemów, ale z racji mojego krótkiego stażu za jego kierownicą sam chętnie wysłuchałbym o ewentualnych dolegliwościach specyficznych dla wersji S.
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 20.08.2007, 10:18 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
Karrlos napisał(a): Maxim napisał(a): simprez napisał(a): http://www.nize944.de/Motorcodes.html trochę wiadomości nt. silników do 944 Hmmmmm z tego co wyczytalem na tej stronce to min ilosc oktanow dla silnika z mojego porsche powinna wynosic 98 oktanow, czy to jest aboslutne minium, wiem wiem moze pytanie amatorskie, ale co jesli wlałem 95? Będziesz miał uboższą mieszankę. O ile przy spokojnej jeździe nic się nie stanie o tyle przy obciążeniu może być za ubogo. Zależy od stacji benzynowej (czy faktycznie ma 95 oktanów) i tego jak wyglądają mapy dla Porsche. Przy wysilonym Turbo może to być problem, przy wolnossaku i spokojnej jeździe - nie powinien.
944 od momentu poczęcia powinno mieć wlewane 95, chyba że pozmieniasz mapy. także radziłbym o innej nawet nie myśleć, bo to nie ma sensu... to 924 powinno jeździć na 98
|
|
Góra |
|
meewosh
|
Napisane: 20.08.2007, 10:45 |
|
Dołączył: 14.03.2007 Posty: 292
|
w niektórych modelach 944 można spotkać nalepkę BLEIFREI 98, nie wiem czy to jest uzależnione również normami emisji spalin, w każdym razie znam conajmniej 2 auta które mają taką nalepkę a jeżdżą na 95 i nic się nie dzieje, swoją drogą w stanach mają paliwa nawet poniżej 91 oktanów i też dają radę, kwestia przyzwyczajenia samochodu, tudzież odpowiednio utawionego zapłonu. Nowsze auta same się potrafią przestawić dzięki czujnikom spalania stukowego.
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 20.08.2007, 10:49 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
W US też jest paliwo 95 okt. Tam jest inna norma oznaczanie: ROZ a nie RON, jak w Europie. 95 RON = 91 ROZ. Paliwo jest to samo, różne jest oznaczenie.
Liczba oktanowa nie ma wpływu na skład mieszanki !
|
|
Góra |
|
Maxim
|
Napisane: 20.08.2007, 12:44 |
|
Dołączył: 12.08.2007 Posty: 179
|
Rozumiem, czyli moze byc śmiało 95, dzieki za odpowiedzi
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 20.08.2007, 12:50 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Ja do swojego turbo leje bp ultimate 98
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|