Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 370 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.06.2023, 23:04 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Po przejechaniu 60km i dobrym rozgrzaniu silnika, olej ciekł z każdego możliwego miejsca w silniku i głowicy.

Tak wyglądała podłoga w garażu, po półgodzinnym postoju:
Obrazek

Po prostu Pure Perfection™ by CarBone.

Ach i bym zapomniał - przeróbka świateł na EU, aby auto spełniało przepisy dopuszczenia do ruchu, nie kosztowała 7000zł jak napisałem wcześniej, tylko blisko 10.000zł. Zapomniałem policzyć kosztu wymiany centralnej blendy tylnych świateł - w oryginalnej nie było świateł przeciwmgielnych.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.06.2023, 23:54 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Elberoth napisał(a):
Po przejechaniu 60km i dobrym rozgrzaniu silnika, olej ciekł z każdego możliwego miejsca w silniku i głowicy...

Takie obfite wycieki w tak krótkim czasie występują zazwyczaj z uszczelniaczy na rurkach olejowych łączących obudowę głowic z blokiem, albo z ewidentnie "wywalonego" któregoś uszczelnuacza lub połączenia. Określenie, że cały silnik cieknie czy głowice i tp. jest nieprecyzyjne i mało techniczne.
Oczywiście można uznać że cały samochód jest do bani. Współczuję.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2023, 7:51 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Mógłbym się oczywiście zapytać Huberta, ale nie ma to w istocie żadnego znaczenia.

Aby wymienić zatarte panewki i tak trzeba było rozłożyć cały silnik na elementy pierwsze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2023, 8:19 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Elberoth napisał(a):
...
Po przyjeździe i postoju auta przez 30 min w garażu, zastałem taki widok:
Obrazek
W tym momencie wiedziałem już, że to nie jest zwykły wyciek, tylko problemy są głębsze.

Szczęście w nieszczęściu, akurat przyszedł mój termin na remont silnika u 911Hubert, na który czekałem od stycznia,....

Można przypuszczać, że kupiłeś taniego grata z planem odbudowy podczas której wyszło to co wyszło. Może nawet nie takiego grata skoro, jak pisałeś, silnik pracował dobrze. Interpretacje techniczne odnośnie silnika czas zakończyć.
W dalszym ciągu współczuję !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2023, 8:20 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Pompa:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2023, 8:37 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
pdmobil napisał(a):
Można przypuszczać, że kupiłeś taniego grata z planem odbudowy podczas której wyszło to co wyszło.


Przepraszam Cię bardzo, ale napisz mi czego nie rozumiesz w tym ogłoszeniu:

Obrazek

Kupiłem auto z licznikiem przekręconym o 200kkm (faktyczny przebieg 300+kkm).

Silnik nadający sie tylko i wyłącznie do całkowitego rozebrania - zatarte panewki, uszkodzone wałki, koniki zaworowe itd. To,

Auto nie spełnia zasad dopuszczenia do ruchu drogowego przez amerykańskie światła (innymi słowy - przez 10 lat przechodziło przeglądy "u zaprzyjaźnionego diagnosty") Koszt wymiany świateł P/T 10kzł.

Uszkodzona maglownica (koszt z wymianą ok 9kzł).

Uszkodzona stacyjka.

Uszkodzona chłodnica oleju.

Do wymiany WSZYSTKIE elementy gumowe zawieszenia P/T.

Do wymiany amortyzatory.

Zaciski nadające się tylko do całkowitej odbudowy.

Niedziałająca klimatyzacja.

Części zawieszenia z innego auta - podgrzane palnikiem acetylenowym i wygięte, aby pasowały (!).

Pogięte drążki kierownicze.

Nie liczę: wszystkie tarcze do wymiany, wszystkie klocki do wymiany, opony do wymiany (9 letnie), felgi do prostowania/malowania, przewody hamulcowe do wymiany, akumulator śmietnik itd.

Po prostu Pure Perfection™ (by CarBone) jak w mordę strzelił.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2023, 9:11 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
Ja tu widzę dwa problemy.
Jeden to opis auta całkowicie niezgodny z rzeczywistością
Drugi to całkowite zaniechanie kupującego przy sprawdzaniu auta przed zakupem. ( większość rzeczy zużytych, które wymieniłeś dało się zweryfikować przed zakupem )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2023, 9:32 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Niestety, rzeczy które z tej listy są naprawdę drogie, podczas zwykłej kontroli przedzakupowej by nie wyszły.

Nie dało się zweryfikować stanu silnika.

Zamówiony raport z CarVertical nie pokazał, że licznik był cofniety.

Na 99% nie zorientowałbyś się, że stacyjka jest uszkodzona (można wyjąć z niej kluczyk, gdy auto jedzie).

Podobnie większości osób nie przyszłoby do głowy, że auto po 10 latach w Polsce, może mieć amerykańskie światła.

Poza tym, nie zapominajmy o jednym - po to poszedłem do FACHOWCÓW od 911 a nie Mirka z Grójca, aby kupić uczciwe auto.

I to paradoksalnie był największy błąd, bo gdybym kupował auto od Mirka z Grójca, to wszystko sprawdziłbym dwa razy (choć cofniętego licznika i wszystkiego co z tego faktu wynika i tak bym nie wykrył - tu ciała dał CarVertical).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 29.06.2023, 9:56 


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2023, 10:50 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 251
@Elberoth a widziałeś artykuł o sprzedawcy w Christophorusie? Bardzo się tym chlubił podczas opowiadania o aucie więc i pewnie Tobie też tym faktem starał potwierdzić swoją pasję do marki (i znajomością z Mikiciukiem ;))


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2023, 12:01 

Dołączył: 31.07.2020
Posty: 57
W zeszłym roku robiłem uszczelnienie silnika u Ryszarda Radwańskiego w Wieliczce i też trochę rzeczy powychodziło. Oba walki były do wymiany ponieważ na krzywkach były ubytki, tak samo na konikach. Podobnie jak Ty byłem trochę zdziwiony tym uszkodzeniem ale z jego informacji wynikało, że z tym problemem spotyka się często robiąc remonty silników. Nowe walki były w ASO niedostępne, regenerację wałków stanowczo odradzał. Koniec końców kupiłem używane wałki u Kacpra i jest OK. Tak czy siak, problem wałków i koników wcale nie jest taki nadzwyczajny jakby mogło się wydawać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.06.2023, 7:20 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.06.2023, 12:17 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
[quote="Elberoth"]....
Przepraszam Cię bardzo, ale napisz mi czego nie rozumiesz w tym ogłoszeniu:

---- ogłoszenie rozumiem dobrze. Im cudowniejsze ogłoszenie, tym bardziej podejrzane. Więc NIE ROZUMIEM, dlaczego kupiłeś samochód w ciemno. Tak, pisałeś, że zaufałeś....szkoda, że nie własnej wiedzy i doświadczeniu. W żaden sposób nie usprawiedliwiam faktu oszustwa z przebiegiem i innych krętactw, ale nie do sprawdzenia ? Nie żartuj !

"Silnik nadający się tylko i wyłącznie do całkowitego rozebrania - zatarte panewki, uszkodzone wałki, koniki zaworowe itd."

---- sam przyznałeś, że pracował poprawnie. Te usterki, a raczej zużycia, które pokazujesz, są jak najbardziej normalne dla silnika o podanym przez Ciebie, prawdziwym przebiegu. Koledzy już wyjaśnili kwestię wżerów na wałkach czy konikach. Wycieki pokazane, nie są przyczyną, ani dowodem zatarcia ( zacierania się). Stąd było moje dociekanie skąd ciekło, bo zazwyczaj usunięcie takich wycieków to nie problem. Robisz zaplanowany remont, dobrze. Dobrze, że wał wystarczyło spolerować pod nominał ( przy poważniej zużytych panewkach, nie dałoby się), dobrze, że robicie obróbkę głowic ( wymieniacie prowadnice ? ), dobrze, że zostają ( jak przypuszczam oryginalne) tuleje, znaczy są dobre.
Tak przy okazji - są takie rurki z małymi dziurkami, z których sika olej na krzywki i koniki ( nie piszę tego Hubertowi !!!), a przy długich postojach (czasie nieużytkowania) dziurki się zaklejają i stąd częste porysowania. Techniki naprawy są różne, zależnie od woli rzemieślnika i kasy klienta. :wink:
To nie jest (nie był) zatarty silnik, więc nie epatuj forumowej społeczności swoimi emocjami...
Powodzenia, kibicuję życzliwie !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.06.2023, 13:03 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Oczywiście, że silnik się nie zatarł w sensie dosłownym - nie stanął dęmba, tylko dalej pracował. Przy tak zużytych panewkach, długo by jednak nie pochodził.

Zgadzam się z tobą, że zużycie jest typowe dla silnika z przebiegiem 300kkm.

Jednak ja go kupiłem z przebiegiem 120kkm, a nie jako trupa do remontu generalnego.

Czy silnik był zatarty, czy tylko miał zatarte panewki i zniszczoną górę silnika - to naprawdę nie ma w tym przypadku większego znaczenia.

Nie kupiłem go od Janusza z Grójca i nie mam obowiązku znać się na 911. Właśnie dlatego zwróciłem się do FACHOWCA od 911.

Założenie, że każdy musi znać tajemnice 911 (albo jakiegokolwiek innego auta) aby nie dac się oszukać, jest tylko dowodem na patologię kraju, w którym żyjemy.

Natomiast przerzucanie winy, ze sprzedającego na kupującego, jest już zwyczajnie obrzydliwe.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.06.2023, 13:23 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Kolego, daleko idąca nadinterpretacja.
Powyższe zdarzenie niech posłuży Ci na przyszłość.
BTW:
Załącznik:
20230630_120024~2.jpg
to jest wałek z samochodu z przebiegiem coś ok.60?tyś.mil przywiezionym ze Stanów jeszcze " za tanie dolary". Po uruchomueniu, po kilku latach, było wszystko ok. Po chyba ok.2tyś. km zaczęło stukać. Przyczyna - brak smarowania.
Załącznik:
20230630_115916.jpg
a to są wałki z 964 ciągle jeżdżącego ( do chwili wypadku) przy przebiegu ok.240tyś.

Tak, zostałeś oszukany i jesteś ofiarą oszustwa.
Pozostaję z życzliwością.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.06.2023, 16:13 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
Elberoth , jak juz tak pięknie Hubert Ci robi silnik, to watro tez zadbać o kosmetyke z zewnatrz oraz przeszlifowac przepustnice wewnątrz...są tam dość duże wżery, przerabiałem temat...
Ja u siebie jeszcze usunąłem wentylator ciepłego powietrza...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.07.2023, 14:25 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Niestety to 1991, kolektory dolotowe są już z tworzywa - nie da się ich tak pomalować jak starsze aluminiowe.

Swoje zielone 964 będę robił prawdopodobnie na 3.8L (mam termin na luty) to tam rozważę dodatkowe mody - być może pójdę w ogóle w kolektory z GT3 ze wszystkimi koniecznymi modami.

Zdjęcia z prac c.d.:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.07.2023, 14:41 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 172
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
Pięknie, aż miło popatrzeć.




_________________

Przemek
40 years of 911 No. 0719


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.07.2023, 15:16 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
pmka napisał(a):
Pięknie, aż miło popatrzeć.



profi robota...gratki... :lol:

co do 3.8 to pogadaj z Kacprem i z Konradem, oni już zbudowali dla Mikołaja 3.8 z Varioramem z 993, wyszlo 306KM...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.07.2023, 18:16 

Dołączył: 25.02.2018
Posty: 254
Ja to bym chciał zobaczyć zdjęcia tych uszkodzonych/zatartych części


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 370 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum