Autor |
Wiadomość |
bartek_sz
|
Napisane: 16.07.2010, 14:00 |
|
Dołączył: 29.09.2008 Posty: 253
|
|
Góra |
|
junior1986
|
Napisane: 16.07.2010, 20:36 |
|
Dołączył: 14.06.2009 Posty: 216
|
Tak jak nie podrywa się dziewczyny przyjaciela, tak nie wstawia się gazu do takich aut. Pewnych rzeczy się nie robi i już. Temat ogólnie ciekawy i dowiedziałem się paru ciekawych rzeczy z niego, ale myślę że rozmowa o gazie w 911 na tym forum to czysta teoretyka.
|
|
Góra |
|
kilazz
|
Napisane: 16.07.2010, 21:22 |
|
Dołączył: 27.05.2009 Posty: 878
|
Cytuj: Cytuj: Dla porządku mógłbyś się odnieść do fragmentu traktującego o zakazie montowania zbiornika w przedniej części pojazdu. Hm, dla mnie (być może źle interpretuję, ale tak sformułowany przepis stwarza pole dla jego bardzo swobodnej egzegezy) ciekawym wydaje się być określenie: przednia część pojazdu. Gdzie ona się kończy? Czy zawiera się pomiędzy obrysem budy, a wzmocnieniem czołowym, czy kończy się w linii przedniej osi, czy może na słupku A, czy w połowie auta, a może przed komorą silnika?
A szyba czolowa jest twoim zdaniem w przedniej czesci samochodu czy w tylnej? Bo jezeli w przedniej to wszystko przed nia tez jest chyba w przedniej czesci? Wiec temat gazu w 911 chyba juz na szczescie zamkniety..
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 16.07.2010, 21:28 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
A jak założyli gaz w 986??
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Wilson
|
Napisane: 16.07.2010, 21:34 |
|
Dołączył: 29.12.2009 Posty: 126
|
Też jestem tego ciekaw, gdzie zbiornik, jak to rozwiązali technicznie, no i jak się czuję właściciel na stacji podjeżdżając pod LPG z otwartym dachem Szkoda, że nie wypowiada się na forum.
|
|
Góra |
|
kilazz
|
Napisane: 16.07.2010, 21:49 |
|
Dołączył: 27.05.2009 Posty: 878
|
"– Na stronie internetowej Auto Gaz Śląsk są zdjęcia Porsche Carrery na LPG. Czy to fotomontaż?
– W tym samochodzie faktycznie jest zabudowana instalacja gazowa i jeździ on na gazie. Niestety, ze względu na umieszczenie zbiornika gazu w bagażniku, który znajduje się z przodu samochodu, obowiązujące w naszym kraju przepisy prawne uniemożliwiają dokonanie zapisu w karcie pojazdu, że auto ma instalację gazową. Problem ten nie istnieje w Porsche Cayenne.
"
zdjecia w zakladce "info" http://www.autogaz.com.pl/
|
|
Góra |
|
SIMO
|
Napisane: 17.07.2010, 0:00 |
|
Dołączył: 19.03.2009 Posty: 213
|
Strasznie długi post, a nie znalazłem w nim odpowiedzi na pytanie:
Dlaczego producenci aut nie oferują swoich produktów w wersji LPG? Przecież to same plusy! Dziwne.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 17.07.2010, 9:51 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
SIMO napisał(a): Strasznie długi post, a nie znalazłem w nim odpowiedzi na pytanie: Dlaczego producenci aut nie oferują swoich produktów w wersji LPG? Przecież to same plusy! Dziwne.
Musi być auto zaprojektowane od zera z układem LPG.
Testy zderzeniwe,gwarancje na silnik etc.Potem homologacja.
Skoro Porsche nawet z tiptroniciem ma cały odrębny zestaw zawieszenia do co tu mówić o dodatkowych 60 kg.
Jak poztym wytłumaczyłbys potencjalnemu klientowi np. 911 ,że musi swoje bagaże podręczne wozić na dachu bo w bagażniku ma butlę z gazem?
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
SIMO
|
Napisane: 17.07.2010, 10:03 |
|
Dołączył: 19.03.2009 Posty: 213
|
jurek968 napisał(a): Musi być auto zaprojektowane od zera z układem LPG. Testy zderzeniwe,gwarancje na silnik etc.Potem homologacja. Skoro Porsche nawet z tiptroniciem ma cały odrębny zestaw zawieszenia do co tu mówić o dodatkowych 60 kg. Jak poztym wytłumaczyłbys potencjalnemu klientowi np. 911 ,że musi swoje bagaże podręczne wozić na dachu bo w bagażniku ma butlę z gazem?
Po prostu pomyślałem, że auto w wersji fabrycznej LPG nie ma instalacji benzynowej (butla w miejsce baku).
Ale dręczy mnie pytanie zasadnicze: czy producent dałby takie same gwarancje na silnik? Czy to przypadkiem nie jest przyczyną braku w ofercie wersji LPG obok benzyny, diesla, hybrydy itd.
|
|
Góra |
|
gazelot
|
Napisane: 17.07.2010, 11:47 |
|
Dołączył: 12.03.2007 Posty: 178
|
SIMO napisał(a): Po prostu pomyślałem, że auto w wersji fabrycznej LPG nie ma instalacji benzynowej (butla w miejsce baku). Ale dręczy mnie pytanie zasadnicze: czy producent dałby takie same gwarancje na silnik? Czy to przypadkiem nie jest przyczyną braku w ofercie wersji LPG obok benzyny, diesla, hybrydy itd.
Czytając wątek o wymianach silników w 997 i Cayenne, hipotetyczny problem szybszego zużycia silnika i na lpg i problemy gwarancyjne wydają się być drugorzędne
|
|
Góra |
|
junior1986
|
Napisane: 17.07.2010, 11:52 |
|
Dołączył: 14.06.2009 Posty: 216
|
wit007 napisał(a): A jak założyli gaz w 986??
Boxster (nowy jak i stary) mają dwa bagażniki i butle można wozić w tylnym.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 17.07.2010, 12:16 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Prawda - zapomniałem o tym
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
SebastianS
|
Napisane: 18.07.2010, 14:24 |
|
Dołączył: 6.07.2010 Posty: 36
|
Nie.
Są nawet produkowane specjalne urządzenia pozwalające ogrzać parowniki od ciepła oleju. Posiadają europejską homologację 67R.
|
|
Góra |
|
SebastianS
|
Napisane: 18.07.2010, 14:26 |
|
Dołączył: 6.07.2010 Posty: 36
|
wit007 napisał(a): SebastianS napisał(a): wit007 napisał(a): Jacek, my na szczęście nie mamy dylematu - nie można założyć gazu do wiatraków Można. Swobodnie. Nawet sporo zyskasz w kwestii dodatkowego chłodzenia oleju. A przepisy tego przypadkiem nie zabraniają?
Nie.
Są nawet produkowane specjalne urządzenia pozwalające ogrzać parowniki od ciepła oleju. Posiadają europejską homologację 67R.
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 18.07.2010, 15:02 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Sebastian
traktujesz temat wybiórczo i tylko od swojej strony.
- 911 zagazować trudno bo nie można umieścić butli z przodu
- 911 jak widzisz nikt nie chce zagazować i tego nie chcę ci już tłumaczyć dlaczego. Nie wygląda żebyś chciał lub mógł zrozumieć
Gazowanie innych Porsche Cayenne, boxter lub przedniosilinikowych może jest technicznie mozliwe tylko wątpię, żeby ktoś chciał to zrobić z tych samych powodów, które dla nas są oczywiste a dla ciebie niezrozumiałe.
Ale próbować możesz tylko postaw to jako poważną ofertę, zrób reklamę i zobacz potem jaki masz z tego efekt. W końcu, jak piszesz, to wszystko kwestia ekonomii więc musi się udać!!!
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 18.07.2010, 19:26 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Mnie irytuje tylko fakt ,że Porsche jest jedynym super samochodem sportowym w ,którym konstruktorzy połozyli nacisk na małe zużycie paliwa.Nawet czasem kosztem osiągów co jest w tej kategorii samochodów ewenementem.
Nikt w Ferrarii ,Lamborghini nawet w GTR , topwych Subaru niepodnosi kwesii zużycia paliwa a tu akurat na naszym forum takie nadęcie
98 oktan vs 100 oktan to jest dylemat a nie Lpg.
Osobiście nawet w Cayenne ,które może być autem codziennego użytku zastanawiałbym się nad LPG.
W najnowszym Cayenne aby auto było lepsze udało się obniżyć masę auta o ponad 100 kg , w tym o 10 kg poprzez cieńsze kable elektryczne - jak się to ma do dołożenia 70 kg w postaci butli z gazem?
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
SebastianS
|
Napisane: 18.07.2010, 20:57 |
|
Dołączył: 6.07.2010 Posty: 36
|
jurek968 napisał(a): Mnie irytuje tylko fakt ,że Porsche jest jedynym super samochodem sportowym w ,którym konstruktorzy połozyli nacisk na małe zużycie paliwa. Hm.. Uwłacza Ci to, że za mało wydajesz na paliwo? Za mało trendy? Mówię Ci - zepsuj sondęlambda, będzie sprzęt palił więcej, poczujesz się lepiej w oparach benzyny... niespalonej Cytuj: Nikt w Ferrarii ,Lamborghini nawet w GTR , topwych Subaru niepodnosi kwesii zużycia paliwa a tu akurat na naszym forum takie nadęcie Bardzo szanuję rozwiązania wysokotechnologiczne, podziwiam inżynierski geniusz w różnych dziedzinach, z motoryzacją na czele. Ozywistym jest, że im bardziej technologicznie zaawansowane konstrukcje systemów zasilania, tym większe wyzwanie przed tymi, którzy zechcą podjąć temat konwersji na LPG. I to jest to, co mnie kręci. Gdybym wyłącznie z przyczyn komercyjnych chciał zaznaczać swoją obecnością na forum chęć przyjmowania zleceń na LPG - uwierzcie, że nie wychodziłbym poza forum fabii, cors, fiest itp. Ale zagazować takiego sprzęta - i zrobić to ze wszech miar dobrze - to jest wyzwanie, to jest w pewnym sensie dorównanie poziomem własnych rozwiązań poziomowi technologicznemu silnika. Dlatego tu jestem. Cytuj: Osobiście nawet w Cayenne ,które może być autem codziennego użytku zastanawiałbym się nad LPG. W najnowszym Cayenne aby auto było lepsze udało się obniżyć masę auta o ponad 100 kg , w tym o 10 kg poprzez cieńsze kable elektryczne - jak się to ma do dołożenia 70 kg w postaci butli z gazem?
Cayenne w wersji pierwotnej ma już lipną instalację elektryczną, wiązka silnika jest cienka, izolacja marnej jakości, co przekłada się na wysoki stopień utlenienia kabli już po kilku latach. Tym akurat elementem auta byłem zażenowany i mam nadzieję, że czyniąc przewody cieńszymi, Porsche jednocześnie zadbało o ich lepszą jakość.
Jeśli jesteś takim kilogramowym purystą - pewnie jeździsz cały czas na oparach?
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 18.07.2010, 22:04 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Tak Sebastian - pewnie nieuwierzysz ale zarówno 911 jak i np. 968 jeżdzi dobrze tylko z określoną ilością paliwa.
968 mam tak zestrojone ,że "best" jest jak jest ok 20 kg paliwa, natomiast w 911 jest zupełnie inaczej ,najlepiej jest jak jest 3/4 baku - ale to pewnie każdy użytkownik wie najlepiej sam.
Tak jak Jurek napisał nierozumiemy się i niezrozumiemy się- niema na to rady.
Każdy użytkownik Porsche ma kilka innych aut ( tego też nierozumiesz)
i w aucie na codzień zależy mi na zużyciu paliwa( tego też niezrozumiesz)
Wiem ile pali moje Audi A6 V6 benzyna i boleję nad tym , natomiast trudno mi powiedzieć ile palą Porsche ( niezrozumiesz tego).
Niezrozumiesz dlaczego ludzie jak piją alkohol to nieliczą ile wypili,niezrozumiesz dlaczego ludzie jak są z kobietą to nieliczą czasu,niezrozumiesz dlaczego niektórzy kupują z a bajońske sumy Picasso itd. w sumie to mi Cię żal.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
SebastianS
|
Napisane: 18.07.2010, 22:32 |
|
Dołączył: 6.07.2010 Posty: 36
|
Żal?
Skup się, chłopie, na sobie. Wyłuszczanie swojej mocno naciąganej ideologii w sosie przekroczonych wszelkich norm, jeśli idzie o ilość błędów ortograficznych w jednym zdaniu - to może wywoływać żal.
Ja naprawdę nie czuję się godnym użalania się nade mną tylko dlatego, że gwiżdżę na miny i uwagi ludzi na stacji, niezaleznie, czym podjeżdżam pod dystrybutor LPG. NIe istnieje dla mnie w tym kontekście słowo "obciach". Nie oglądam się przez ramię, czy nie stanę się przedmiotem drwin, bo jeżdżę na gazie. W odróżnieniu od Ciebie, Jurek, reaguję na wartości absolutne, nie muszę rozstrzygać jakiegokolwiek problemu na tle i w odniesieniu do innych pokrewnych zjawisk, opinii i tez.
Mam przyjemną wiadomość, że niewolnicy obowiązujących w ich środowiskach bzdurnych paliwowych tabu, za każdy litr paliwa zmuszeni są zostawić ponad dwa razy więcej złociszy, niż ja - i ich skrywane cierpienie sprawia mi sadystyczną przyjemność.
Inną sprawą jest poruszana przez Was zmiana masy auta i (powiedzmy, że ktoś to jest w stanie wychwycić) - rozkładu tych mas. Oczywiście - instalacja swoje waży i ważyć niestety musi - w pewnej mierze jest to nieusuwalny kompromis - coś za coś. Aczkolwiek - wielu moich Klientów decyduje się na przykład całkowicie pozbyć się koła zapasowego na rzecz sprayu, zbliżając się per saldo do wagi wyjściowej, jaką mieli przyjeżdżając na montaż. Więc jeśli kogoś bardzo boli kwestia dodatkowych kilogramów - jasne, na pewno ona istnieje, ale niekoniecznie na poziomie opisanym przez kogoś wcześniej - rzędu 70 kG. Da się sporo urwać.
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 18.07.2010, 22:47 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Sebastianie,
Zaczynasz pisac bzdury, do tego w agresywny sposob.
1. Zrozum, ze nikt nie chce LPG w Porsche 911.
2. Na tym forum sa ludzie, ktorzy zauwazaja roznice w rozlozeniu masy i nie chca tego psuc - calkiem sporo tu takich ludzi
3. Bzdura jest, ze zamieniajac kolo zapasowe na spray zniwelujesz mase zbiornika i paliwa LPG.
4. Zachowujesz sie, jakbys na forum kulinarnym probowal zmusic wszystkich do jedzienia jedynie ziemniakow, bo zal Ci jak widzisz tych wszystkich, ktorzy w restauracjach placa rachunki po kilaset zlotych, skoro Ty najadasz sie ziemniakami i jestes zadowolony...
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|