Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.07.2010, 9:23 

Dołączył: 29.12.2009
Posty: 126
Ciekawe, czy właściciel czyta forum. Może wypowiedziałby się :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.07.2010, 10:02 

Dołączył: 12.03.2007
Posty: 178
Pomijając kwestie techniczne i ideologiczne (bzdura), czy prawo zezwala na montaż zbiornika lpg z przodu pojazdu? O ile się nie mylę, był taki zapis, co wykluczałoby "kilka" modeli porsche.

Co się dzieje z wtryskiwaczami bezpośrednimi gdy nie są chłodzone paliwem? Czy nie przestają działać?
Przy wtrysku bezpośrednim paliwo może być dostrzykiwane, przy lpg raczej nie ma takiej możliwości. Czy tak?
Czy istnieje możliwość zastąpienia oryginalnego zbiornika zbiornikiem kompozytowym, mającym niższą masę, a nie dokładania ciężkiego, stalowego?
Czy istnieje możliwość prawna całkowitego zastąpienia zasilania benzyną na rzecz zasilania lpg, czy zawsze musi to być konstrukcja bi-fuel?

(e)Aha, postulowałbym o zmianę tytułu wątku, bo jest kompletnie nieużyteczny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.07.2010, 14:50 

Dołączył: 6.07.2010
Posty: 36
TKacki napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Nie pojmuję pytania o montaż do auta ze standardowym ECU... Czy zmierzasz do pytania o to, czy da się zestroić gaz z ECU niestandardowym? Tak, da się. Jestem w stanie pogodzić LPG z każdym komputerem typu standalone, bez względu na sposób sterowania wtryskiwaczami (napięciowy, lub prądowy "peak&hold")


Chodziło mi o to, czy jesteś w stanie założyć LPG do auta ze standardowym ECU (ME7) w taki sposób, żeby nie logował błędów.

Oczywiście, że tak.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.07.2010, 15:02 

Dołączył: 6.07.2010
Posty: 36
kl napisał(a):
SebastianS napisał(a):
My, Przyjacielu, na codzień bierzemy się za barki z poważniejszymi problemami - (...) obsługa silników o ciśnieniach doładowania po 2 bary, obsługa silników kręcących się powyżej 9000 obr./min.


Mozesz napisac cos wiecej o tych 2 barach na LPG i 9k rpm?

Silniki wysokooborotowe stwarzają potencjalny problem w związku z róznicami w konstrukcji wtrysków Pb i LPG i wynikającymi stąd ograniczeniami - wtrysk LPG w fazie lotnej odbywa się znacznie większymi przekrojami, co generuje konieczność stosowania znacznie cięższych części ruchomych wtryskiwacza, a co za tym idzie - znacznie wolniejszych. Przy 9000 obr/min masz tylko ok 13 ms na podanie całej koniecznej dawki paliwa - i to jest potencjalnym problemem, zważywszy, jakimi minimalnymi czasami wtrysku dysponuje większość wtryskiwaczy LPG - chodzi o obsłużenie biegu jałowego. Ale potrafimy... :-)

Z kolei przy wysokich ciśnieniach doładowania, problemy stwarzają:
- temperatura parowania LPG - znacznie wyższa niż dla silników atmosferycznych - konieczne dużo lepsze grzanie gazu, które z zasady "kłóci się" z wydajnością wagową.
- przerosty ciśnienia gazu po tzw. cutoffie (nagłym odcięciu poboru gazu przy zdjęciu nogi z pedału, po ostrym bucie)

Problemy istotne, ale do opanowania.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.07.2010, 22:26 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
no i teraz się pojawia pytanie jak czytam to wyżej, w imię czego i po co to robić, kiedy można jeździć dalej na tym co się ma i nie martwić się czy w najbliższej okolicy gdzieś w Europie jest stacja LPG aby dogazować auto...nie mówiąc już o ewentualnych problemach technicznych


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.07.2010, 23:33 

Dołączył: 6.07.2010
Posty: 36
gazelot napisał(a):
Pomijając kwestie techniczne i ideologiczne (bzdura), czy prawo zezwala na montaż zbiornika lpg z przodu pojazdu? O ile się nie mylę, był taki zapis, co wykluczałoby "kilka" modeli porsche.

Zapis jest nieco mylny - dotyczy zakazu montażu zbiornika w komorze silnikowej, co w przeważającej ilości przypadków oznacza niemożność umieszczenia go z przodu... Naszych rozważań to oczywiście nie dotyczy.

Cytuj:
Co się dzieje z wtryskiwaczami bezpośrednimi gdy nie są chłodzone paliwem? Czy nie przestają działać?

Problem zasilania gazem silników DI nie wiąże się z chłodzeniem wtryskiwaczy Pb, bo wbrew pozorom - ich końcówki wcale nie są umieszczone bezpośrednio w komorze spalania. Rzecz dotyczy uniknięcia zakoksowania cienkiego otworka, przez który benzyna jest wtryskiwana w przestrzeń komory spalania, a dopiero w dalszym planie - kwestii ciepła pochłanianego przez wtryskiwacz Pb.
Cytuj:
Przy wtrysku bezpośrednim paliwo może być dostrzykiwane, przy lpg raczej nie ma takiej możliwości. Czy tak?

Jednak nie ;-). Może być. Systemy LPG dla DI posiadają możliwość wtórnego wysterowania wtryskiwaczy benzynowych, co pozwala na wspieranie się wtryskiwaczami benzyny w specyficznych stanach nieustalonych, ale przede wszystkim - na bieżące przetryskiwanie niewielkimi ilościami benzyny (nasze instalacje są tu solą w oku całej światowej konkurencji z racji wielkości tych przetrysków, które zapewniają wystarczające utrzymywanie zasilania Pb w sprawności, przy rekordowo niskim zużyciu Pb).
Cytuj:
Czy istnieje możliwość zastąpienia oryginalnego zbiornika zbiornikiem kompozytowym, mającym niższą masę, a nie dokładania ciężkiego, stalowego?

Instalacje zasilania gazem propan-butan (LPG), homologowane są na terenie Europy w zestawieniu wyłącznie ze zbiornikami stalowymi. Kompozyty spotyka się przy zasilaniu CNG, przy czym zbiornik kompozytowy CNG o danej pojemności geometrycznej, jest jak sądzę cięższy, niż stalowy do LPG - z racji zadanych wytrzymałości.
Cytuj:
Czy istnieje możliwość prawna całkowitego zastąpienia zasilania benzyną na rzecz zasilania lpg, czy zawsze musi to być konstrukcja bi-fuel?
Nie sądzę, żeby odpowiedź na to pytanie rekrutowała się ze sfery prawa, a raczej fizyki. Zasilanie gazem w stanie lotnym wymaga dostarczenia ciepła potrzebnego na odparowanie LPG w reduktorze - a więc wygenerowanie pewnej ilości ciepła wstępnie. Zimą jest to niemal niemożliwe, latem jak najbardziej wykonalne - z racji zastanej temperatury otoczenia.
Teoretycznie możnaby pokusić się o rezygnację z zasilania Pb niezależnie od warunków, jeśliby zasilić auto gazem w stanie ciekłym. Obecnie tworzymy naszą własną prototypową instalację fazy ciekłej - zobaczymy, co nam się uda wymodzić.

Cytuj:
(e)Aha, postulowałbym o zmianę tytułu wątku, bo jest kompletnie nieużyteczny.

Tak, moderator mógłby przerzucić tą dyskusję do wydzielonego tematu, bo powitaniem to już nawet nie pachnie :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.07.2010, 23:48 

Dołączył: 6.07.2010
Posty: 36
jacekm napisał(a):
no i teraz się pojawia pytanie jak czytam to wyżej, w imię czego i po co to robić, kiedy można jeździć dalej na tym co się ma i nie martwić się czy w najbliższej okolicy gdzieś w Europie jest stacja LPG aby dogazować auto...nie mówiąc już o ewentualnych problemach technicznych

...Sie znaczy - w przypadku wyłącznego zasilenia LPG?
Co do problemów technicznych - zasilanie BiFuel ma swoje plusy - ot nie dalej, jak wczoraj zadzwonił mój Klient z Krakowa - właściciel ślicznej Audi S8. Padła mu pompa paliwa, co zmusiło go do użycia możliwości awaryjnego odpalania na gazie. Dzięki temu chłop uniknął lawety i niepotrzeneych kosztów, o stracie czasu nie wspominając.

No. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.07.2010, 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Hmmm... ciekawe czemu padła mu pompa paliwa w takim aucie jak Audi S8?

Nawet w moim jakby nie było wiekowym już 924 pompa paliwa jeszcze działa
a nie wygląda na wymienianą... ciekawe jak długo by popracowała gdybym
chciał jeździć na lpg.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.07.2010, 16:31 

Dołączył: 11.05.2007
Posty: 550
SebastianS napisał(a):
...Sie znaczy - w przypadku wyłącznego zasilenia LPG?
Co do problemów technicznych - zasilanie BiFuel ma swoje plusy - ot nie dalej, jak wczoraj zadzwonił mój Klient z Krakowa - właściciel ślicznej Audi S8. Padła mu pompa paliwa, co zmusiło go do użycia możliwości awaryjnego odpalania na gazie. Dzięki temu chłop uniknął lawety i niepotrzeneych kosztów, o stracie czasu nie wspominając.

No. :mrgreen:


Może nie zrobiliście odcięcia pompy paliwa, klientowi skończyła się wacha i sobie pompę zatarł, ale przecież jak sam napisałeś, jesteście świetnymi fachowcami, więc pewnie zrobiliście odcięcie...

Trochę nie chce mi się wierzyć, że w tak nowym aucie pompa pada bez powodu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.07.2010, 17:17 

Dołączył: 12.03.2007
Posty: 178
SebastianS napisał(a):
gazelot napisał(a):
Pomijając kwestie techniczne i ideologiczne (bzdura), czy prawo zezwala na montaż zbiornika lpg z przodu pojazdu? O ile się nie mylę, był taki zapis, co wykluczałoby "kilka" modeli porsche.

Zapis jest nieco mylny - dotyczy zakazu montażu zbiornika w komorze silnikowej, co w przeważającej ilości przypadków oznacza niemożność umieszczenia go z przodu... Naszych rozważań to oczywiście nie dotyczy.


Nie wiem czy rozporządzenie http://www.drypa.pl/index.php?p=p_401, które znalazłem jest aktualne ale:
§ 4. pkt 8. Zabrania się instalowania zbiorników (butli) w części przedniej pojazdu oraz w komorze silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.07.2010, 17:24 

Dołączył: 12.03.2007
Posty: 178
GaZiK napisał(a):
Może nie zrobiliście odcięcia pompy paliwa, klientowi skończyła się wacha i sobie pompę zatarł, ale przecież jak sam napisałeś, jesteście świetnymi fachowcami, więc pewnie zrobiliście odcięcie...


Jeśli prawdą jest, że przy lpg dla DI pozostawia się możliwość dostrzykiwania benzyny, to o odcinaniu pompy paliwa nie ma mowy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.07.2010, 17:41 

Dołączył: 12.03.2007
Posty: 178
SebastianS napisał(a):
Cytuj:
Czy istnieje możliwość prawna całkowitego zastąpienia zasilania benzyną na rzecz zasilania lpg, czy zawsze musi to być konstrukcja bi-fuel?
Nie sądzę, żeby odpowiedź na to pytanie rekrutowała się ze sfery prawa, a raczej fizyki. Zasilanie gazem w stanie lotnym wymaga dostarczenia ciepła potrzebnego na odparowanie LPG w reduktorze - a więc wygenerowanie pewnej ilości ciepła wstępnie. Zimą jest to niemal niemożliwe, latem jak najbardziej wykonalne - z racji zastanej temperatury otoczenia.
Teoretycznie możnaby pokusić się o rezygnację z zasilania Pb niezależnie od warunków, jeśliby zasilić auto gazem w stanie ciekłym. Obecnie tworzymy naszą własną prototypową instalację fazy ciekłej - zobaczymy, co nam się uda wymodzić.


Nie sądzę by do temp -5*C był problem z odbiorem odpowiedniej ilości ciepła z układu. Przynajmniej u mnie nie było. Fakt, że były to małe silniki, więc i podaż paliwa mała. Jaki jednak problem zainstalować świecę żarową w układzie chłodzenia, podobnie jak to jest w dieslach VAG?
Wiem - dywagacje. Prawo nie zezwala jednak na mono-lpg. A szkoda.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.07.2010, 13:26 

Dołączył: 6.07.2010
Posty: 36
GaZiK napisał(a):
SebastianS napisał(a):
...Sie znaczy - w przypadku wyłącznego zasilenia LPG?
Co do problemów technicznych - zasilanie BiFuel ma swoje plusy - ot nie dalej, jak wczoraj zadzwonił mój Klient z Krakowa - właściciel ślicznej Audi S8. Padła mu pompa paliwa, co zmusiło go do użycia możliwości awaryjnego odpalania na gazie. Dzięki temu chłop uniknął lawety i niepotrzeneych kosztów, o stracie czasu nie wspominając.

No. :mrgreen:


Może nie zrobiliście odcięcia pompy paliwa, klientowi skończyła się wacha i sobie pompę zatarł, ale przecież jak sam napisałeś, jesteście świetnymi fachowcami, więc pewnie zrobiliście odcięcie...

Trochę nie chce mi się wierzyć, że w tak nowym aucie pompa pada bez powodu.

Audi A8/S8 D2 - pad pompy paliwa w tym nowym :shock: , produkowanym w latach 1994-2002 aucie, jest typowym uszkodzeniem, często występującym. To po pierwsze.
Po drugie - jesteśmy świetnymi fachowcami i dlatego nie zrobiliśmy odcięcia pompy. Nie masz kompletnie pojęcia o temacie, ale się wypowiadasz w tonie autorytatywnym - a tego nie zniosę. Albo się doucz, albo wypowiadaj się w temacie LPG w trybie wyłącznie pytającym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.07.2010, 13:29 

Dołączył: 6.07.2010
Posty: 36
gazelot napisał(a):
SebastianS napisał(a):
Cytuj:
Czy istnieje możliwość prawna całkowitego zastąpienia zasilania benzyną na rzecz zasilania lpg, czy zawsze musi to być konstrukcja bi-fuel?
Nie sądzę, żeby odpowiedź na to pytanie rekrutowała się ze sfery prawa, a raczej fizyki. Zasilanie gazem w stanie lotnym wymaga dostarczenia ciepła potrzebnego na odparowanie LPG w reduktorze - a więc wygenerowanie pewnej ilości ciepła wstępnie. Zimą jest to niemal niemożliwe, latem jak najbardziej wykonalne - z racji zastanej temperatury otoczenia.
Teoretycznie możnaby pokusić się o rezygnację z zasilania Pb niezależnie od warunków, jeśliby zasilić auto gazem w stanie ciekłym. Obecnie tworzymy naszą własną prototypową instalację fazy ciekłej - zobaczymy, co nam się uda wymodzić.


Nie sądzę by do temp -5*C był problem z odbiorem odpowiedniej ilości ciepła z układu. Przynajmniej u mnie nie było. Fakt, że były to małe silniki, więc i podaż paliwa mała. Jaki jednak problem zainstalować świecę żarową w układzie chłodzenia, podobnie jak to jest w dieslach VAG?
Wiem - dywagacje. Prawo nie zezwala jednak na mono-lpg. A szkoda.

Pojedyncza świeca żarowa ma moc ok. 200-250W. Jak na potrzeby grzania gazu w reduktorze, to jest żenująco mało.

W którym miejscu prawo nie zezwala na mono-LPG? Pierwsze słyszę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.07.2010, 13:59 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1375
SebastianS napisał(a):
Po drugie - jesteśmy świetnymi fachowcami i dlatego nie zrobiliśmy odcięcia pompy. Nie masz kompletnie pojęcia o temacie, ale się wypowiadasz w tonie autorytatywnym - a tego nie zniosę. Albo się doucz, albo wypowiadaj się w temacie LPG w trybie wyłącznie pytającym.


a może lepiej będzie jeżeli kolega wynajmie Pałac Kutury i Sztuki, no wie kolega taki duży budynek w Warszawie, zrobi seminarium/szkolenie i nauczy wszystkich chętnych którzy tam przyjadą w temacie LPG ...

przydatność tej dyskusji na tym forum jest nikła (nietrafiona grupa docelowa) a jak widać zaraz doprowadzi do kłótni

pozdr,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.07.2010, 14:29 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
Przeciez forum temu własnie służy. Wymianie poglądów, zadawaniu pytań i poszukiwaniu odpowiedzi. Bardzo dobrze ze wątek LPG się pojawił, jak ktoś będzie chciał to skorzysta!
Nie ma się co burzyć... i choć nie jestem zainteresowany LPG to czytam ten watek aby się czegokolwiek w tym temacie dowiedzieć. Z czystej ciekawosci...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.07.2010, 14:44 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1375
chodzi o to że z merytoryki już niewiele zostało...
"ja się znam .. Ty mnie nie pouczaj itp"

nie wiem jaka w tym wartość dodana, po prostu

pozdr, Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.07.2010, 14:44 

Dołączył: 12.03.2007
Posty: 178
SebastianS napisał(a):
Pojedyncza świeca żarowa ma moc ok. 200-250W. Jak na potrzeby grzania gazu w reduktorze, to jest żenująco mało.

W którym miejscu prawo nie zezwala na mono-LPG? Pierwsze słyszę.


Nie musi być przecież pojedyncza. Mogą być dajmy na to trzy. Żenująco. Jaka moc zatem jest potrzebna by umożliwić rozruch silnika na lpg?
Coś się tak uniósł z tym mono-lpg? Źle zinterpretowałem jeden zapis. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie. Coś mi mówi jednak, że diagnosta na przeglądzie znalazłby jakiś haczyk.
Dla porządku mógłbyś się odnieść do fragmentu traktującego o zakazie montowania zbiornika w przedniej części pojazdu.

A swoją drogą strasznie mnie zaciekawiło co byłoby konsekwencją Twego "nie zniesienia" gdyby GaZiK jednak nie zechciał rezygnować z tonu autorytarnego... :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.07.2010, 14:57 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
W świecie gdzie liczy się tylko stusunek mocy/masy samochodu kwestie Lpg są tak odległe ,jak np. pytanie czy na księżycu pasują bardziej zielone czy niebieski gacie :!:

Kończ waść wstydu oszczędź!




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.07.2010, 15:38 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Fajny wątek się zrobił i kolega Sebastian moim zdaniem bardzo sprytnie realizuje sówj cel. Ja już dawno bym zrezygnował czytając większość postów starych forumowiczów :)
Ale to dobrze, rzeczywiście więcej się dowiemy.

Ps. Teraz ja zadaję pytanie - uwaga!!!!
Czy prowadzone były badania / próby "zagazowania" diesla? Czy jest wogóle realne / osiągalne? Różnica w cenie LPG i ON bardzo wyraźna :) a mój Touareg w mieście ciągnie 14 litrów :( drogiego już diesla.
Jakie są ogóle trendy w rozwijaniu LPG?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum