Autor |
Wiadomość |
Marion
|
Napisane: 9.07.2010, 12:49 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
axel napisał(a): Marion zaciekawiło mnie to co napisałeś o tej wymianie silników po gwarancji skąd masz takie informacje znasz taki przypadek? bo ja osobiście o czymś takim nie słyszałem
Znam osobiście taki przypadek, wymieniali silnik mojemu znajomemu w Carrerze 4 po gwarancji. Dodatkowo pytałem w serwisie odnośnie swojego samochodu co by było gdybo po gwarancji padł silnik albo skrzynia to powiedzieli że wysyłają wtedy do fabryki i jezeli fabryka stwierdzi że klient nie przekręcił silnika to w większości przypadków wymieniają na zasadzie dobrej woli (za montaż się płaci). Nie wiem ile czasu po gwarancji to może się zdarzyć.
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 9.07.2010, 13:22 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
CNG dużo lepsze niż LPG, tylko w Polsce stacji brakuje. W Niemczech jest już ponad 2000.
Niemniej też nie do prosiaka
|
|
Góra |
|
SebastianS
|
Napisane: 10.07.2010, 10:22 |
|
Dołączył: 6.07.2010 Posty: 36
|
GaZiK napisał(a): SebastianS napisał(a): Gratuluję znajomości tematu... Po pierwsze - zapraszam do nas - wsadzę Cię do auta testowego, w którym specjalnie dla obalania tego mitu zainstalowany jest czujnik EGT, gdzie możesz porównać sobie temperaturę spalin na wyjściu z silnika (będącą prostym odwzorowaniem temperatury panującej w komorze spalania) przełączając się z gazu na benzynę i odwrotnie. Daje do myślenia - Może i daje ale nie jest to reguła, znam wiele przypadków pękania elementów ceramicznych w sondach od wysokiej temperatury (wyjaśnię, że w przypadku nagłego schłodzenia przez np.: kałużę), a raczej potencjalną różnicę temp. Może zależy to od wykonania takiej instalacji/jej jakości/konkretnego silnika. Nawet na pewno zależy od doboru komponentów i wystrojenia instalacji. Gwarantuję Ci - wysoka temperatura spalin wynika z dostarczenia zbyt ubogiej mieszanki - na benzynie się to nie dzieje, bo za jej skład odpowiada fabryka (chyba że nieodpowiedzialnie zaingerował kiepski tuner). Jeśli na gazie zastosować mieszankę o takim samym składzie w sensie stechiometrycznym - nic nie ma prawa być gorętsze. Cytuj: SebastianS napisał(a): Po drugie - Ciekawe co w silniku czterosuwowym o zapłonie iskrowym, smarowane jest... paliwem? Bo mi przychodzą na myśl dwie rzeczy: pompa paliwa (w czasie pracy na LPG pracuje nadal), oraz wtryskiwacze benzyny (w czasie pracy na LPG nie pracują, więc nie zachodzi potrzeba przepływu a nawet obecności jakiegokolwiek czynnika).
Spróbuj to obalić. Nie napisałem, że paliwo smaruje silnik, takie łapanie za słówka jest słabe! Nie możesz zaprzeczyć, że LPG jest paliwem bardziej "suchym". Rozmowa na ten temat wymaga zdefiniowania używanych pojęć... Co to znaczy "suche paliwo"? W sensie możliwości zmoczenia sobie nim rąk?? To jest przykład rozpowszechniania informacji nieniosących ze sobą żadnej sensownej treści merytorycznej, a szkodliwych dla demitologizacji tematu zasilania silników LPG. PS: jak dla mnie dobrze wykonana instalacja w większości przypadków powinna odcinać działanie pompy paliwa na czas pracy na PLG[/quote]
|
|
Góra |
|
SebastianS
|
Napisane: 10.07.2010, 10:48 |
|
Dołączył: 6.07.2010 Posty: 36
|
TKacki napisał(a): Kwestia techniczna......
Załóżmy, że mamy motor 996/997 do zagazowania....
W tych silnikach jest parę ciekawych rozwiązań: vario cam, zmienna geometria dolotu (klapy, rury, rezonans), ciągłe monitorowanie katalizatorów (4 sondy, egt), adaptacyjne mapy wtrysku, itp.
Jak ME7 się zachowuje po dołaczeniu gazu ? Czy gaz jest zamontowany na taki motor ze standardowym ECU ?
Witam.
Dzięki za pytanie o charakterze, jakiego oczekuję
Vario Cam to nazwa handlowa systemu zmiennych faz rozrządu w Porsche. Obecnie już niemal nie ma silników, które nie realizują zmiany faz przynajmniej wałka ssącego. Myślę, że spokojnie 80% gazowanych przez nas aut posiada takie systemy, a dzięki możliwościom regulacyjnym instalacji, które pakujemy w auta, jest możliwość dopasowania precyzyjnej dawki paliwa dla każdego punktu mapy stanów silnika - niezależnie od realizowanego przezeń sposobu przefazowania wałków.
To samo tyczy się zmiennej geometrii dolotu - tu odsetek silników nieposiadających takiego systemu jest jeszcze mniejszy.
4 sondy lambda to ilość sumaryczna - 2 przed katalizatorami, dwie za. Podczas pracy na LPG nie są oczywiście odłączane, wręcz odwrotnie - ich wskazania są pilnie śledzone dla dopasowania dawek paliwa identycznych, jak na Pb.
Adaptacyjne mapy wtrysku to rzecz znana od czasów Motronica 1,3 - czyli mniej więcej od 1982 roku. Ściśle powiązana z istnieniem sondy lambda zresztą.
Nie pojmuję pytania o montaż do auta ze standardowym ECU... Czy zmierzasz do pytania o to, czy da się zestroić gaz z ECU niestandardowym? Tak, da się. Jestem w stanie pogodzić LPG z każdym komputerem typu standalone, bez względu na sposób sterowania wtryskiwaczami (napięciowy, lub prądowy "peak&hold")
My, Przyjacielu, na codzień bierzemy się za barki z poważniejszymi problemami - jak na przykład dostarczanie ciepła do reduktorów przy zapotrzebowaniach silników o mocach rzędu 500KM, obsługa silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, obsługa silników o ciśnieniach doładowania po 2 bary, obsługa silników kręcących się powyżej 9000 obr./min., zasilanie silników mających po 100KM/cylinder itp. Poruszone przez Ciebie sprawy nie stanowią dla nas żadnej bariery technologicznej.
Ale zapraszam do bardziej szczegółowych pytań.
|
|
Góra |
|
e21e65
|
Napisane: 10.07.2010, 11:59 |
|
Dołączył: 9.02.2010 Posty: 86
|
przy zakupie porsche kazdy wie ze nie pali ono 5l/100km i nie licy ze bedzie tanio jezdzil. dyskusje czy to niszczy silnik czy nie w tym aucie sa bez sensu bo nikt przy zdrowcyh zmyslach nie zamontuje takiej instalacji.
a z czystej ciekawosci jak duza butla sie zmiesci w przednim bagazniku i na ile km to wystarczy?
patrzylem na swoj zderzk przedni i mam tam zaslepke na uchwyt holowniczy mozna by po drugiej stronie tablicy rejestracyinej symetrzycznie zamontowac wlew gazu
|
|
Góra |
|
SebastianS
|
Napisane: 10.07.2010, 15:52 |
|
Dołączył: 6.07.2010 Posty: 36
|
e21e65 napisał(a): przy zakupie porsche kazdy wie ze nie pali ono 5l/100km i nie licy ze bedzie tanio jezdzil. dyskusje czy to niszczy silnik czy nie w tym aucie sa bez sensu bo nikt przy zdrowcyh zmyslach nie zamontuje takiej instalacji.
Argument nietrafiony. Kiedy ktoś kupuje hummera, też nie liczy że będzie tanio jeździć. A gaz w hummerze juz dawno przestał na kimkolwiek robić wrażenie.
btw - jeśli mnie pamięć nie myli - na jakichś targach moto Porsche zaprezentowało 911... hybrydową... I co? Mam się śmiać, że teraz porsche będzie się jeździło po polach golfowych, a jedyny dostępny kolor powinien być biały?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 10.07.2010, 16:40 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Jeśli nie widzisz różnicy między Porsche a Hummerem to... chyba żaden argument do Ciebie nie trafi.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 10.07.2010, 16:41 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2932
|
Cześć! Wyrazy uznania dla Twojej kompetencji i doświadczenia. Czy mógłbyś zdradzić nam jeszcze w ilu 911-tkach (i jakich generacjach) zakładałeś takie instalacje? A jeśli nie to, czy podasz nam przykład gdzieś z zagranicy, gdzie instalacja LPG jest stosowana w takim aucie na co dzień (wyczynowe projekty CNG w wykonaniu B. Harracha czy Scirocco CUP to przecież nie do jazdy na codzień )
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 10.07.2010, 19:35 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
cała dyskusja sprowadza się do tego, co napisałem wcześniej: nie ma już mitów, są firmy, które się na tym znają i pewnie robią to dobrze. Nie ma się co zajeżać, że ktoś chce montować LPG w Porsche. Chcieć każdemu wolno. Natomiast wybór czy to zrobić należy do każdego z Was.
|
|
Góra |
|
pit
|
Napisane: 10.07.2010, 21:44 |
|
Dołączył: 25.11.2009 Posty: 678
|
każdy może robić co chce.
ludzie montują spojlery, duperele, ciemne szybki, psują ładne auta.
wszystko można, można i gaz założyć mimo że firma 50lat opracowuje silniki benzynowe za grube miliardy ale zawsze się znajdzie przysłowiowy "adam słodowy" (oczywiście nazwa w odniesieniu do zjawiska, nie konkretnej osoby) co powie że się da...pewnie że wszystko się da. tylko po co?
gaz w porsche - mam tylko jeden w pełni racjonalny argument - obciach na maksa i brak zrozumienia filozofii marki i trochę szacunku dla niej..
a porównanie z Hummerem? hie hie litosci
|
|
Góra |
|
Wilson
|
Napisane: 10.07.2010, 22:46 |
|
Dołączył: 29.12.2009 Posty: 126
|
Ale co do Hummera to gaz też jest profanacją wg mnie, ta marka również ma swoją filozofię i te auta są do czegoś innego. Gaz to może być w jakiś vanach itp. całkiem pozbawionych emocji, typowo użytkowych.
Nie zgadzam się z porównaniem ciemnych szybek do gazu Akurat przyciemniane szyby wg mnie wyglądają dobrze w większości aut i lubię je.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 10.07.2010, 22:56 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Ok Sebastian - chcesz trudne pytanie więc dam najprostsze;
Czy do Porsche 911 997 4 S - zmieści się instalacja gazownicza;
- czy mierzyłeś ilośc miejsca w komorze silnika
- czy mierzyłeś ilość miejsca w bagażnikuw 997 4S ?
Skoro koło zapasowe sie niemieści to czy zmieści się butla?
Jak z wyciąganiem silnika ? Kto zapłaci? W Boxter / Cayman wogóle niema dostępu do silnika w odróżnieniu od Hummera do którego tak chętnie się odwołujesz!
Robisz silniki "nawet " 500 KM ale tu dokładnie oto chodzi - tyle mają Turbo a i wolnossaki mają ok 400 KM.
Tkackiemu zaś pewnie chodziło nie o sam fakt trudności w zamontowaniu gazu wogóle ale o inny fakt.
Mianowicie silnik np .Boxter 3,4 oraz ogólnie 3,8 z 911 to jedne z najlepszych konstrukcji silników wogóle ( oba mają bodaj 2 gie miejsca )
Oba mają wtrysk bezpośredni ,dziesiątki innowacji ,niesemowity stosunek mocy/zużycia paliwa.
Wobec powyższego wyraził On wątpliowść ,że implantowany system LPG jest w stanie dać mniejsze zużycie paliwa i zostawić osiągi na porównywalnym poziomie.
Miałem Subaru i miałem też 911 tkę , ta ostatnia zużywała od 2 ( TRASA) do 10 litrów mniej ( UPALANIE) .
W trasie moje 911 brało od 8 litrów (Polska) do 10,5 ( niemcy- śr 200km/h))
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
e21e65
|
Napisane: 11.07.2010, 0:21 |
|
Dołączył: 9.02.2010 Posty: 86
|
SebastianS napisał(a): e21e65 napisał(a): przy zakupie porsche kazdy wie ze nie pali ono 5l/100km i nie licy ze bedzie tanio jezdzil. dyskusje czy to niszczy silnik czy nie w tym aucie sa bez sensu bo nikt przy zdrowcyh zmyslach nie zamontuje takiej instalacji. Argument nietrafiony. Kiedy ktoś kupuje hummera, też nie liczy że będzie tanio jeździć. A gaz w hummerze juz dawno przestał na kimkolwiek robić wrażenie. btw - jeśli mnie pamięć nie myli - na jakichś targach moto Porsche zaprezentowało 911... hybrydową... I co? Mam się śmiać, że teraz porsche będzie się jeździło po polach golfowych, a jedyny dostępny kolor powinien być biały?
czemu zainteresowala cie tylko czesc moiej wypowiedzi?
zadalem pytanie jaka butla sie miesci w bagazniku i na ile ona wystarczy?
p.s. jakis wysyp gazownikow na forum young-ow tez jest klotnia o lpg
|
|
Góra |
|
Wilson
|
Napisane: 11.07.2010, 11:28 |
|
Dołączył: 29.12.2009 Posty: 126
|
jurek968 napisał(a): W Boxter / Cayman wogóle niema dostępu do silnika w odróżnieniu od Hummera do którego tak chętnie się odwołujesz!
Podobno w Polsce jeździ 986 zagazowany, ciekawe jak w nim zmieścili wszystko (o ile w ogóle to prawda).
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 11.07.2010, 18:52 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
SebastianS napisał(a): Nie pojmuję pytania o montaż do auta ze standardowym ECU... Czy zmierzasz do pytania o to, czy da się zestroić gaz z ECU niestandardowym? Tak, da się. Jestem w stanie pogodzić LPG z każdym komputerem typu standalone, bez względu na sposób sterowania wtryskiwaczami (napięciowy, lub prądowy "peak&hold")
Chodziło mi o to, czy jesteś w stanie założyć LPG do auta ze standardowym ECU (ME7) w taki sposób, żeby nie logował błędów.
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 11.07.2010, 20:02 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
SebastianS napisał(a): My, Przyjacielu, na codzień bierzemy się za barki z poważniejszymi problemami - (...) obsługa silników o ciśnieniach doładowania po 2 bary, obsługa silników kręcących się powyżej 9000 obr./min.
Mozesz napisac cos wiecej o tych 2 barach na LPG i 9k rpm?
|
|
Góra |
|
MP-GDY
|
Napisane: 12.07.2010, 0:15 |
|
Dołączył: 22.06.2009 Posty: 826
|
Z tym zagazowanym Boxsterem to prawda na 100%.
|
|
Góra |
|
junior1986
|
Napisane: 12.07.2010, 0:40 |
|
Dołączył: 14.06.2009 Posty: 216
|
Gdzie takie cudo jeździ wiesz? Ciekawi mnie jak to się sprawuje
|
|
Góra |
|
MP-GDY
|
Napisane: 12.07.2010, 8:56 |
|
Dołączył: 22.06.2009 Posty: 826
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|