Autor |
Wiadomość |
BAWARIA M 5
|
Napisane: 5.01.2021, 21:54 |
|
Dołączył: 23.04.2017 Posty: 683
|
Nie taki strach za 6 miesięcy będzie wyglądał tak. To co Fiat? Zasługuje na szacunek chociażby ze względu na wiek.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 5.01.2021, 22:47 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Rozmowa....(rozmowa?)...staje się dość trudna, mimo to powrócę do jednego z pierwszych pomysłów, teraz pod wpływem "Łowców klasyków" w Tvn Turbo, który oglądam. NSU RO 80. Im się podoba. Znam takie auto. Kolega ma. Jezdziłem. Sporo grzebałem. Jest bardzo fajne, bardzo wygodne, jezdzi bardzo współcześnie i wygląda ponadczasowo. I daje się utrzynać. Auto niemieckie, inspiracja włoska..może być coś lepszego ?
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 5.01.2021, 23:11 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
BAWARIA M 5 napisał(a): Nie taki strach za 6 miesięcy będzie wyglądał tak. To co Fiat? Zasługuje na szacunek chociażby ze względu na wiek. Niestety nie moja epoka i klimat. Ja jestem rocznik 83 i tak jak pisalem na poczatku moje auta to lata 60-80 czasem cos naprawde fajnego z 90tych. To sa moje zajawki.
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 5.01.2021, 23:17 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
Co do NSU Ro80 auto super ciekawe i rzadkie. Natomiast dla mnie bardziej liczy sie jednak wyglad (piekne linie), sportowy (raczej pseudo sportowy) lub luksusowy charakter duzo bardziej niz unikatowosc i „ważność” w historii motoryzacji. Wiem i rozumiem ze sa milosnicy klasykow ktorzy maja zupełnie odwrotnie.
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 5.01.2021, 23:45 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5044 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
BAWARIA M 5 napisał(a): Nie taki strach za 6 miesięcy będzie wyglądał tak. To co Fiat? Zasługuje na szacunek chociażby ze względu na wiek. Krzychu Czyli jednak się zdecydowałeś na tego FIAT’a Gratulacje! Otwierasz tym „sprzętem” całkowicie nowy rozdział... Pozdrawiam serdecznie Mata
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 6.01.2021, 0:27 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
JDM - polecam. Póki co u mnie MR2/1991 oraz Skyline R33 u partnerki z 96r. Docelowo R34 GTR - taki plan, choć będzie ciężko.
|
|
Góra |
|
BAWARIA M 5
|
Napisane: 6.01.2021, 0:28 |
|
Dołączył: 23.04.2017 Posty: 683
|
Mata napisał(a): BAWARIA M 5 napisał(a): Nie taki strach za 6 miesięcy będzie wyglądał tak. To co Fiat? Zasługuje na szacunek chociażby ze względu na wiek. Krzychu Czyli jednak się zdecydowałeś na tego FIAT’a Gratulacje! Otwierasz tym „sprzętem” całkowicie nowy rozdział... Pozdrawiam serdecznie Mata Tak Michał po dokładnej inspekcji stwierdziłem że go uratuję to auto ma bardzo ciekawą historię od nowości w Polsce dwóch właścicieli ale o tym kiedy indziej zdrowa blacha wszystkie graty. Lubię wyzwania zobaczymy co z tego wyjdzie zobaczymy a tak naprawę to samochód można powiedzieć sąsiada i zależy mu aby auto dalej żyło . Fiat był z nim ponad 40 lat. Ot taka historia.
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 6.01.2021, 0:43 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
mareknowak napisał(a): JDM - polecam. Póki co u mnie MR2/1991 oraz Skyline R33 u partnerki z 96r. Docelowo R34 GTR - taki plan, choć będzie ciężko. O! a na to nie wpadłem. Kompletnie nie znam tematu. Gdzie w necie mogę przeczytać o podstawach (jakie modele i z czym to sie je)?
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 6.01.2021, 1:12 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
and6412 napisał(a): Co do NSU Ro80 auto super ciekawe i rzadkie. Natomiast dla mnie bardziej liczy sie jednak wyglad (piekne linie), sportowy (raczej pseudo sportowy) lub luksusowy charakter duzo bardziej niz unikatowosc i „ważność” w historii motoryzacji. Wiem i rozumiem ze sa milosnicy klasykow ktorzy maja zupełnie odwrotnie. Jak chcesz to umówię Cię..zobaczysz o czym mowa ! Jaki komfort, jaka dynamika, jaka linia...Bo bez obejrzenia w naturze to nie ma rozmowy. Wybacz " and", nawet przy luznej rozmowie, pozostaję rozczarowany....odnoszę wrażenie, że MGB, które masz to zupełny przypadek
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 6.01.2021, 11:14 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
@pdmobil Ro80 mi sie osobiscie bardzo podoba, jednak podoba a chcieć posiadać i zapłacić za niego to dwie różne rzeczy. Poza tym obawiam sie że Ro80 kompletnie nie spełnia pkt1 z początku wątku. Wartosc po odrestaurowaniu nie jest wielka a koszty musza byc znaczne. Ps. Przykro mi że Cię rozczarowałem Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
Cichy
|
Napisane: 6.01.2021, 12:28 |
|
Dołączył: 10.05.2007 Posty: 487
|
Ford Capri MKIII + 2.5T + nowa belka z wahaczem z tylu
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 6.01.2021, 15:44 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
Cichy napisał(a): Ford Capri MKIII + 2.5T + nowa belka z wahaczem z tylu Kiedys chorowalem strasznie na mk1. Prawie kupilem. Jednak mk3 pamietam z czasow kiedy byl jeszcze dosc nowy. Romcio napisał(a): A ja przypominam o moim pomyśle z początku rozmowy . Takie cudo , oczywiście mocny motor , nowoczesne wnętrze ale takie co będzie w klimacie marki, odpowiednio wkomponowane i ukryte nowe technologie i mógłbym na letnie pojeżdżawki bujać się takim zamiast boxsterem. A propo napisałeś że takie kształty to nie twoje klimaty a przecież jeżdzisz boxem No i to jest jak na razie najbardziej prawdopodobny kierunek. Zdalem sobie sprawe ze po kilku autach z założenia 100% ori, nie specjalnie mam ochote na kolejne. Za to mam straszną chęć puścić wodze wyobraźni, duza szansa ze wyjdzie jakies nie wiadomo co, ale mam ochote sie sprawdzic na tym polu. Jedyne co, to buda 356 jakos do mnie nie przemawia (nie bijcie), oryginalu przerabiac nie ma sensu kosztowo, a i sumienie by nie pozwolilo. Wchodzimy wtedy w jakies kitcary a to jakos nigdy mi sie nie podobalo. Stad pomysl na 928 restomod, jestem pewny ze da sie upolowac tanio sensowna baze z wystrzeloną mechaniką. Rdza nie jest problemem. Model mi sie podoba. Czego chciec wiecej. I dokladnie zeobic go tak jak piszesz. W klimacie marki, ale jednak po swojemu. Research w tym temacie trwa. Jakies inne modele europejskie jako baza na restomody przychodza Wam do głowy?
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 7.01.2021, 0:06 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5044 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
To może Pagoda z nowoczesną technologią w środku?
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 7.01.2021, 1:25 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
Myslalem nad tym i nadal mysle. Pagoda ma w tym wariancie jedna cholerna wadę. Koszty. 1) baza z zalozenia jest cholernie droga (928 to zupelnie inny poziom) 2) blacharka w w113 jest ekstremalnie droga a w nich nie obedzie sie bez grubej ngerencji spawacza. 928 nie ma tego problemu 3) pagoda we wnetrzu musi zostac dokladne taka jak byla, inaczej sobie nie wyobrazam. To wbrew pozorom tez jest bardzo drogie. Uszyc wnetrze na odpowiednich skorach i odpowiedniej jakosci do MB z tamtych lat to naprawde sztuka. Wiem co mowie. 4) Pagoda generuje cholerny koszt w postaci chromow ktorych 928 nie ma
A w swiecie Mercedesa oryginalnosc to podstawa, taka zabawa jak moja czyni auto praktycznie niesprzedawalnym w jakichkolwiek sensownych pieniadzach
Innymi slowy: pagoda restomod pozera 90% kosztow renowacji na oryginal plus koszty restomoda ktory nie wiadomo jak wyjdzie (to jednak amatorska zabawa). 928 na pewno pochlonie tez znaczne koszty ale w wiekszosci wynikajace z implementacji nowej technologii.
Jest jeszcze kolejny aspekt o ktorym wczesniej nie wspominalem. Dla mnie jednak istotne sa elementarne sprawy zwiazane z bezpieczenstwem. Czyli mile widziane zeby konstrukcja byla samonosna z kontrolowanymi strefami. Dlatego te wszystkie wynalazki z USA nie zachecaja mnie az tak. Wszelkie kitcary z budami z laminatow to samo. Mercedes wprowadzil strefy chyba dopiero od w107 ale moge sie mylic.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 7.01.2021, 1:35 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 9.01.2021, 17:57 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
and6412 napisał(a): mareknowak napisał(a): JDM - polecam. Póki co u mnie MR2/1991 oraz Skyline R33 u partnerki z 96r. Docelowo R34 GTR - taki plan, choć będzie ciężko. O! a na to nie wpadłem. Kompletnie nie znam tematu. Gdzie w necie mogę przeczytać o podstawach (jakie modele i z czym to sie je)? Budżet masz solidny do JDM. Znawców nie brakuje a dostępność części nie jest zła. Moja partnerka (Twój rocznik) posiadała: Mazda RX-8 z silnikiem Renesis, 350z oryginał Nismo a obecnie Nissana R33 i do tego BMW M4 550KM oryginał Schnitzer. Jak widać - trudno jej się rozstać z "japońcami" Godne polecenia: 1. Nissan: -Skyline R34 jest tylko z kierownicą po prawej (po lewej to przeróbki). Silnik RB26DETT jest wyżej notowany niż NEO. -Skyline R32, R33 - ceny rozsądne ale rejestracja trudna. -370z - ciekawe i ładne autko -350z - jak i 370z można uzbroić w turbo. Czasem można takie spotkać na KRK, ale z tablicami RZ;) -300zx - ciekawy, szybki jeśli ma turbo ale wieczne problemy:) -GTR - nie będę opisywał ale tutaj musisz uważać na skrzynię biegów z początku produkcji(2008/2009) no i kasa od 180k. https://www.youtube.com/watch?v=WMA1pqS ... HZ1EcPEFwv -Skyline R34 ori GT-R - nie masz tyle pieniędzy... Ja również... Płatność w rublach. Oni je kochają 2. Mazda RX-7, RX-8 - no cóż Wankle... Nikt już go w Polsce nie robi dobrze. Jeśli już ma 80 tysi nalotu to można uderzyć w projekt swap silnika... https://www.youtube.com/watch?v=L4Y8rgHRy4UPodejrzewam, że rejestracja znajoma... 3. Toyota: -MR2 - tylko druga generacja od 1991, najlepiej polift -Supra - legenda ale tylko turbo. Mk4 co oczywiste -Celica Mk5 (jak i MR2) mają podnoszone lampy - dlatego mam MR2. MK7 ale tylko polift 2ZZ-GE 4. Subaru i Mitsubishi EVO - legendy, więc daremne moje wypociny. Subarki wiadomo - cieknące silniki, EVO - problemy z napędami. 5. Mitsubishi: -Eclipse 2G i 4G - tylko te przypadają mi do gustu. Tania zabawka -3000GT - ciężko wypowiadać się gdy nie miałem, nie jeździłem i nie znam nikogo kto by miał to autko. 6. Honda: -NSX - nie do zdobycia -S2000 - choć nie jestem "hondziarzem" to brałbym w ciemno a szczególnie: https://www.youtube.com/watch?v=4LAGNeE ... e=emb_logoJapońskie lata 90 to świetny wybór i polecam!!! Są szybkie, łatwe modyfikacje do przeprowadzenia, mają trwałe jednostki napędowe. Zrobienie "slipera" jest tutaj niskobudżetowe:) Need For Speed Cracow robiło spoty na których często w bywałem. Teraz pandemia ale wrócimy do normalności to zdecydowanie polecam! Pewnie znów tam będę. Uwierz mi - spróbujesz to stwierdzisz jak ja, że auto z lat 80tych i starsze to jak lokalny głupek na wiejskim weselu... Oczywiście, każda zasada ma wyjątki, ale to i tak zasada. To skrótowy opis pod moim kątem, gdzie wyznacznikiem była prędkość i prowadzenie. Jedne będą za 20 kawałków a inne minimum stówka. Subiektywnie
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 9.01.2021, 22:15 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
Dziękuję za naprawdę wyczerpujacy opis. Zapoznam sie z każdym z nich, może coś mi się spodoba i jakiś koncept się narodzi. Zajmie mi to pewnie chwile, w razie czego pozwole sobie podpytac.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
Stanger
|
Napisane: 10.01.2021, 16:04 |
|
Dołączył: 17.09.2016 Posty: 42
|
and, a myślałeś o jakimś Porsche z pierwszych serii np. 912? bazę kupisz za w miarę rozsądne pieniądze powiedzmy do 100k i przy tej cenie za bardzo w blacharkę babrać się nie będziesz musiał. Potem można kombinować - albo silnik od 911 albo zostać przy 4cyl i go trochę zmodyfikować. Fajny środek customowy pod siebie i w drogę. Przy odrobinie szczęścia jak kompletną w miarę zdrową bazę kupisz za 100k i włożysz kolejne 100k będziesz miał fajne ciekawe auto, które nie powinno nigdy być tańsze. Zrobione ze smakiem zawsze znajdzie nabywcę w przyszłości jeśli zajdzie taka konieczność. W którymś poście napisałeś że chcesz autem "w miarę regularnie jeździć" - co to znaczy ? w weekendy? w tygodniu i w weekendy, do roboty czy tylko czasem po zakupy i na przejażdżki wiosną i latem? a zimą? Wbrew pojawiających się opinii Mustangami klasycznymi da się w miarę regularnie jeździć w sezonie oczywiście. Kluczem jest kilka udogodnień które nie przeszkadzają np. elektryczne wspomaganie kierownicy (to standardowe hydrauliczne na pompie zawsze cieknie). Koszty w porównaniu do innych aut śmieszne, zwłaszcza takiej Pagody W113 czy chociażby 928. Rozważyłbym też BMW 02 czyli E10, jeśli uważnie przeczytałem całość to gdzieś już przemknęło mi to auto w propozycjach. Z pewnością w budżecie tylko trzeba mieć ciekawy pomysł. Na koniec szwedzka propozycja Volvo Amazon lub Volvo P1800. Ciekawe, fajne auta! powodzenia! Paweł
|
|
Góra |
|
moulay
|
Napisane: 10.01.2021, 18:38 |
|
Dołączył: 29.10.2012 Posty: 16
|
Podsuwam nowy projekt,mam Bmw e9 csi na sprzedaż wiosną (do marca nie mam czasu jej ogarnąć),1972r, 200km, orginalna taiga green ,czarny welur ,do kompletnej odbudowy ,cena 80.000pln , Tylni napęd, wygląd obłędny ,części dostępne, koszty utrzymania mechaniki w użytkowaniu na poziomie skody -jest dosłownie wszystko. Zdjęcia kolorku:)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|