Autor |
Wiadomość |
inKoguto
|
Napisane: 14.12.2021, 19:56 |
|
Dołączył: 13.12.2021 Posty: 8
|
Sprawa pewnie jest bardziej prozaiczna, niż się wszystkim wydaje. Ale utopiła by markę. Można snuć tylko domysły, których i tak nikt nie potwierdzi. Obstawiam, że były dwa lub trzy samochody z tym samym numerem nadwozia i auto, które Zasada miał na swój użytek. Widać spore różnice w wyglądzie samochodu, pomiędzy różnymi rajdami, w krótkim czasie. Ja wiem, że fabryka ma inne możliwości niż mały warsztat, ale mówimy o początku lat siedemdziesiątych. Proces technologiczny ma swój czas i raczej mało prawdopodobne jest, żeby tak znacząco przebudować samochód bez śladów poprzednich ingerencji. A weźmy pod uwagę fakt, że dział sportu marki obsługiwał innych kierowców i mieliśmy środek sezonu. Dlaczego nagle wszyscy, którzy wiedzą jak było naprawdę, nagle nabrali wody w usta. Po Rajdzie Polski samochód był na tyle mocno uszkodzony, że jego odbudowa zajęła by wiele tygodni. I na jakiej zasadzie fabryka daje nowe nadwozie, z nowym numerem, twierdząc, że to jest ten sam pojazd. Patryk i Tomek prawdopodobnie wyciągnęli trupa z szafy.
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 14.12.2021, 21:33 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5041 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
dna.autos napisał(a): ...Numery 7707kw: te numery,były uzywane,przynajmniej kilkakrotnie,założone do różnych egzemplarzy. Owszem, w 1972 na Rajdzie Polski i na aucie które dachowało i na aucie podczas startów w 1973.z tym, że auto które dachowało,było już z powrotem w fabryce w tym czasie. starty odbywały się na zupełnie innych autach,tablice byly te same.to Akurat jest dla mnie zrozumiałe... Panowie Pytanie czy to nie jest clue naszej dyskusji...tylko jak Patryk udowodni, że jego auto to jedno z tych 7707kw? Pozdrawiam serdecznie Mata
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 14.12.2021, 21:49 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3923 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Wiarygidność projektu Patryka, tak tu podważana jest taka sama jak te negacje, które jak dotąd są bez potwierdzenia. Zatem, skoro już tyle wiecie to proszę sprawdzić kartę BT z RP 1972, jak sugerował Marek, porównać numery ( ) i będzie jasne, tego się trzymajmy. Fakty ! Jak narazie, skutecznie dochdzicie panowie inKoguto i dna.autos do tych spostrzeżeń, o których pisałem na początku tego wątku, a tę praktykę znam sprzed 50 lat 😁 dna.autos - nie byłem zaproszony do programu Patryka.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
dna.autos
|
Napisane: 14.12.2021, 23:13 |
|
Dołączył: 11.12.2021 Posty: 38
|
A po co mam sprawdzać karty z RP kolego pdMobil?
Rozumiem,że jesteś znajomym Patryka,ale fakty które są przedstawiane,to konkrety.
Twoje konkrety: wymieniany dach, który po tym blacharskim działaniu nadal ma fabryczny oryginalny lakier.....dziury po halogenach na masce-przynajmniej dwa egzemplarze 911 Tabenckiego miało podobne, a nigdy w sporcie nie jeździły czy też......itp
Karty z Rajdu Polski 1972-powtarzam, historia tego egzemplarza jest potwierdzona przez kilka instytucji w tym fabryki Porsche, co chcesz napisać?że Pan "Janek", które te karty wypisywał, jest bardziej wiarygodny?
Patryk miał 3 lata na przedstawienie konkretów. Przez 3 lata,mimo licznych próśb wielu osób również w komentarzach na Instagramie,FB czy YT, jak również tutaj, nie udzielił żadnej odpowiedzi, a także nie podał żadnych dowodów, że to auto startowało w Motorsporcie a tym bardziej,że chociaż raz jechał tym samochodem S.Zasada.Kazde pytanie kończyło się irytacja i zaproszeniem do oglądania jego odcinków na YT.....
Tak jak wspomniał wyżej Zarządca.....myślę,że przynajmniej wobec widzow, dzięki którym Jego projekt był finansowany i to w niemałych PlN ach, takie zachowanie było i jest co najmniej nieeleganckie.
Miłego wieczoru
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 15.12.2021, 0:32 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3923 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Kolego Mateuszu, pomysł ze sprawdzeniem zgodności VIN z kartą BT podsunął @marko 356, z którym jak piszesz masz kontakt. Przywoływanie mojej znajomości z Patrykiem jest chybione, bo w żaden sposób nie jestem jego rzecznikiem w tej sprawie. Opisałem konkretnie to, o co pytałeś, bo wydawało mi się, że twoje wpisy coś nowego, konkretnego wniosą. Wpis inKoguto chyba bardziej zbliża do rozwikłania zagadki. Podkreślam, że na razie żadna ze stron nie jest wiarygodna. Też chciałbym poznać FAKTY, a nie kolejne elaboraty, że fakty znasz (są powszechnie znane ). To działaj ! W swoim zacietrzewieniu zaczynasz mylić wpisy, wycofujesz posty, lawirujesz i stajesz w szeregu tych, którzy robią bajzel w tej dyskusji. Nie rozmawiajmy w ten sposób. Prosiłem o kontakt na priv.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
inKoguto
|
Napisane: 15.12.2021, 8:37 |
|
Dołączył: 13.12.2021 Posty: 8
|
dna.autos napisał(a): Kolego inKoguto....dane,które podales....Cepik nie wyrzuca auta na krakowskich tablicach.....albo źle dane podałeś,albo temat jest porzadkowany,albo.... Traktujesz swoje stwierdzenia jako prawdy objawione, a ja opieram się na faktach. W załączeniu wrzucam zrzut ekranu systemowego, z oczywistych względów okrojonego, co pokazuje CEPiK. pdmobil napisał(a): Wiarygidność projektu Patryka, tak tu podważana jest taka sama jak te negacje, które jak dotąd są bez potwierdzenia. Zatem, skoro już tyle wiecie to proszę sprawdzić kartę BT z RP 1972, jak sugerował Marek, porównać numery ( ) i będzie jasne, tego się trzymajmy. Fakty ! Jak narazie, skutecznie dochdzicie panowie inKoguto i dna.autos do tych spostrzeżeń, o których pisałem na początku tego wątku, a tę praktykę znam sprzed 50 lat 😁 dna.autos - nie byłem zaproszony do programu Patryka. Ja w żaden sposób nie podważam wiarygodności PP. Bliżej mi do podważania wiarygodności fabryki, ze względów, o których wspomniałem wcześniej. Ja dostępu do kart z BK nie mam, ale jeśli masz jakiekolwiek informacje na ich temat, to może się podziel z Nami. W moim mniemaniu samochód, który został odbudowany, to właśnie ten, którym Zasada z żoną jako pilotem dachowali na Rajdzi Polski. Z jakichś względów został po tym zdarzeniu odbudowany, prawdopodobnie w fabryce, i wróćił do Polski. Mogę się tylko domyślać, że Zasada używał tego auta w krajowych zawodach, bo tu nikt nie patrzył mu na ręce, z władzą włącznie. Na zawody międzynarodowe miał od Porsche inne auta, żeby nie wyszło kombinatorstwo, które fabryka z zawodnikiem uskuteczniała. Nie byłby to odosobniony przypadek. Musimy też pamiętać, że Zasada nie był zwykłym zawodnikiem dla marki. Nie każdy miał możliwość ustalania szczegółów z Ferrym i to te kontakty determinowały kierunki działania fabryki w odniesieniu do rajdów.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 15.12.2021, 11:09 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
@marko356 Skoro już VIN jest znany to czy mógłbyś sprawdzić ten Kardex?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 15.12.2021, 11:20 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
A CEPiK nie podaje tablic systemu sprzed 1976? Dwuliterowych? Tablice KKC były wydawane w latach 86-87, co pasuje do daty widniejącej w systemie, zapewne wpisanej błędnie jako data I rejestracji w Polsce, zamiast 1969, która z kolei jest podana poprawnie przy WXA. Czyli auto było zarejestrowane w Krakowie w 1987, a później w Warszawie w 1998 czy 99.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
krist
|
Napisane: 15.12.2021, 14:58 |
|
Dołączył: 6.12.2014 Posty: 127
|
Ja jestem laikiem jeśli chodzi o Porsche z lat 60-70, ale miałem trochę wspólnego z rajdami. Co prawda w późniejszym okresie, ale wydaje się że pewne rzeczy się powtarzają. Klonowanie vinów w rajdach to powszechna praktyka, znane zachodnie stajnie w latach 90-00 miały po kilka samochodów które na jednych papierach zaliczały rajdy, auto do gruntownego remontu po jednej imprezie prawie natychmiast mogło jechać na następną, bo to nie było to samo auto, tylko vin ten sam. Może to ten przypadek, co zdaje się tu ktoś sugerować.
|
|
Góra |
|
evan
|
Napisane: 15.12.2021, 15:03 |
|
Dołączył: 25.09.2014 Posty: 498
|
W rajdach nadwozie to część wymienna Peugeot Sport robi samochody bez VINu - za dopłatą robią tabliczkę z VINem . Przy odpisaniu budy, ściąga się tabliczkę z VINem , kupuje nową karoserię i zakłada starą tabliczkę.
|
|
Góra |
|
krist
|
Napisane: 15.12.2021, 22:15 |
|
Dołączył: 6.12.2014 Posty: 127
|
evan napisał(a): W rajdach nadwozie to część wymienna Peugeot Sport robi samochody bez VINu - za dopłatą robią tabliczkę z VINem . Przy odpisaniu budy, ściąga się tabliczkę z VINem , kupuje nową karoserię i zakłada starą tabliczkę. tak, ale ja mówie o troszkę innym przypadku. Teraz to chyba zanikło, bo internet, profesjonalizm i tak dalej, ale kiedyś to słyszałem o przypadkach kiedy ktoś w Polsce jechał autem, ze znanej zachodniej wypożyczalni, czy jak to się wtedy mówiło od tunera, a ktoś inny w tym czasie jechał tym samym autem w Belgii, bo się akurat terminy nałożyły. Te same tablice, w Polsce nie mieli dokumentów, na kserówkach to przeszło. Dwa auta na ten sam vin zrobili
|
|
Góra |
|
dna.autos
|
Napisane: 15.12.2021, 23:25 |
|
Dołączył: 11.12.2021 Posty: 38
|
Dajcie spokoj juz z tym wyrezyserowanym spektaklem dla mlodziezy z yt
Auto bylo odbierane z muzeum w otrebusach, ale najlepsza akcja byla juz w pierwszym odcinku, jak autolaweta sprinter,wiozla porsche do abcaru ( kolorowy sprinter z naklejka total,porsche zaladowane tylem)
To nie wiem ile razy wiozla ten samochod do abcaru, skoro byl odbierany z muzeum mikiciukow I wieziony do wspomnianego abcaru biala laweta,prawdopodobnie masterem,porsche zaladowane przodeem.
Albo bylo odwrotnie hihih z abcaru pojechal do muzeum I z powrotem juz w blasku Kamer znowu do abcaru....
A I tak na koncu nie wiemy skad przyjechalo:)
Zrodlo archiwum allegro
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
inKoguto
|
Napisane: 16.12.2021, 8:50 |
|
Dołączył: 13.12.2021 Posty: 8
|
wit007 napisał(a): A CEPiK nie podaje tablic systemu sprzed 1976? Dwuliterowych? Tablice KKC były wydawane w latach 86-87, co pasuje do daty widniejącej w systemie, zapewne wpisanej błędnie jako data I rejestracji w Polsce, zamiast 1969, która z kolei jest podana poprawnie przy WXA. Czyli auto było zarejestrowane w Krakowie w 1987, a później w Warszawie w 1998 czy 99. Z moim dostępem nie mam możliwości sprawdzić poprzednich rejestracji, ale różnice są takie, że KKC ma wpisany rok produkcji 1968,a WXA 1969. No i są drobne różnice w modelu, ale do tego nie przywiązywałbym większej wagi. Poza tym, przy przerejestrowaniu pojazdu przyjmuje się dane z poprzedniego dowodu rejestracyjnego, więc nie można od tak wpisać sobie innej daty rejestracji. Zwłaszcza, że od tego zależą warunki, jakim pojazd ma odpowiadać.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 16.12.2021, 11:07 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
inKoguto napisał(a): Z moim dostępem nie mam możliwości sprawdzić poprzednich rejestracji, ale różnice są takie, że KKC ma wpisany rok produkcji 1968, a WXA 1969. No i są drobne różnice w modelu, ale do tego nie przywiązywałbym większej wagi. Poza tym, przy przerejestrowaniu pojazdu przyjmuje się dane z poprzedniego dowodu rejestracyjnego, więc nie można od tak wpisać sobie innej daty rejestracji. Zwłaszcza, że od tego zależą warunki, jakim pojazd ma odpowiadać. Co do rocznika 68/69 to - strzelam - wynika to z roku modelowego i daty produkcji. A co do dat rejestracji - zapewne tak jest, ale pewnie i tu mogą zdarzać się błędy. A może wóz w międzyczasie wyjechał za granicę i w 1987 wrócił i został znów zarejestrowany w Polsce. A że nie było wtedy komputerów to nikt nie mógł odnaleźć danych o wcześniejszej rejestracji. Tak sobie głośno myślę.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
marko356
|
Napisane: 16.12.2021, 13:50 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 452
|
prnit napisał(a): Gościu tą budową zbudował sobie kanał na YT, zbudował sobie markę można powiedzieć bo teraz cokolwiek by nie budował to ma tysiące oglądających, sądzę że zaraz też pożegna się z TVN, taki był plan i efekt osiągnięty, przy okazji odbudował przepiękne porsche, same plusy... To jest jedna z najbardziej smutnych konkluzji tego wątku. Taki był plan.. efekt osiągniety... Boże. Czy ktokolwiek tu podważa jakość renowacji czy jej sens? Nie pamiętam Podważa sie podszywanie bez JAKIEJKOLWIEK podstawy pod auto mistrza świata. Bo na tym jest zbudowana sława tego projektu. Mozna sobie namalować w domu Mona Lise albo nagrać Satisfaction Rolling Stones. Gorzej jak sie pojdzie w świat pełną gębą, że ma sie oryginal Leonardo da Vinci i probuje się go sprzedać. Wtedy to jest kryminał. Program Mikiciuka to jest sprzedaż usług pod egida projektu pt ZASADA. Rozchodzi sie o prawdę, rzetelnośc i historię. Nie historię KJS albo powiatowego tuningu ale mistrza Świata. Ja wiem, że wiekszośc ma to w nosie i rajcuje ich bardziej zakladanie halogena.
|
|
Góra |
|
marko356
|
Napisane: 16.12.2021, 14:20 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 452
|
Mam w ręku to, na co wszyscy czekali. NIe powiem, ze było łatwo bo kosztowalo mnie to spory dług wdzieczności. Zeby być w miarę profesjonalnym podszedlem do tego krzyżowo. To znaczy aby uwiarygodnośc kompletację auta potrzebny mi był Kardex, a takze opinia z fabryki dzialu Rennsport czy takie auto zostalo po produkcji w pazdzierniku 68 r przerabiane lub przekafalifikowane. Czy było naprawiane, spawane czy skasowane. Porsche ma wszystkie papiery. Nie ma żadnych mętnych historii o jakich tu niektórzy piszą.. Że zmienili numery bez wpisu w papier, że Peugeot nie mial VIN, że Zasada kupił.. a pan Zdzisiek sprzedał, że Costa Brava to byla w Radomiu i inne polskie teorie spiskowe. Mam niestety dla wszystkich bardzo smutną wiadomośc. Dla mnie tez to jest smutne. Bo chcialem żeby było inaczej... Poniżej jest Kardex Pozwoliłem sobie wykasować nr silnika i skrzyni choc nie rzutują na calość. Skasowalem część kolejności zostawiając model, żeby nie bylo gadania o spiskach. Prawda jest taka że SOBIESLAW ZASADA jechał tym autem. Jechał nim w grudniu 2021 roku na Barborce. I to był jego jeden jedyny raz. Porsche o nr 0692 to NAJZYCZAJNIEJSZE 911 ze skrzynia 5 i dodatkami chromowanymi i ozdobnymi listewkami . Kolor niebieski. Kompletacja pazdzernik 68r. Auto nie zawiera najmniejszych elementów do sportu. NIC. Nawet nie ma stabilizatora. Nie mowiąc o klatkach.. Zadnych wtrysków MFI, zawieszen czy najmniejszych szczegółów. Silnik to najzwyczajniejszy Weber zdampowany z 130 koni na 110 z powodów ekonomicznych ! Auto było dostarczone do Francuskiego dealera Porsche i tam przeszlo 2 zwyczajne przeglądy. nigdy do fabryki ani jakiegolwiek serwisu Porsche nie powrociło. Nie mowiąc o jakiś mrocznych wizjach ze po 4 latach (SIC) mial być przez fabrykę krojone i spawane czy obcinane dachy... Zreszta ta teoria juz sama w sobie jest tak absurdalna ze trudno komentować. Drugim potwierdzeniem czego nie chce tu przedstawiac jest zaprzeczenie dzialu sportu z Zuffenhausen ze takie nadwozie kiedykolwiek było u nich na warsztacie. Jezeli KTOKOLWIEK temu zaprzecza to proszą o wyjaśnienie. Epilog. Wiem że wiekszośc i tak zaraz mnie zwyzywa że sie czepiam, i że będzie tu prowadzona dyskusja o przykladach co szwagier w KJS spawał i co Zasada sprzedal, na co nie ma żadnego kwitka. Ja jestem historykiem- rzeczoznawcą od starych gratow Porsche a nie bajkopisarzem Tak do tego podszedlem. Powstała piękna replika i przynajmniej to jest ładny efekt całej tej zabawy. pozdrawiam po raz ostatni w tym wątku.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
dna.autos
|
Napisane: 16.12.2021, 14:36 |
|
Dołączył: 11.12.2021 Posty: 38
|
Na to czekalem Duke....
Meritum.
Calosc tego wszystkiego...od pierwszego odcinka....
Mamy nagrywany rozladunek auta...
Ktore bylo juz tam wczesniej
I tak kolejne odcinki
I historia
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
moulay
|
Napisane: 16.12.2021, 23:47 |
|
Dołączył: 29.10.2012 Posty: 16
|
Skończmy z demonami przeszłości ,dość babrania w teczkach zakładów porsche.Powszechnie wiadomo że po złości fałszowano dokumentację aut Motosport na cywilne przed rokiem 1989 ...spalić archiwum inaczej przez dziesięciolecia będą podważane nasze nieskazitelne autorytety!
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 17.12.2021, 1:33 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3730 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
moulay napisał(a): Skończmy z demonami przeszłości ,dość babrania w teczkach zakładów porsche.Powszechnie wiadomo że po złości fałszowano dokumentację aut Motosport na cywilne przed rokiem 1989 ...spalić archiwum inaczej przez dziesięciolecia będą podważane nasze nieskazitelne autorytety! No i po co trollujesz? chcesz zabłysnąć wykaz się wiedzą.
_________________
|
|
Góra |
|
moulay
|
Napisane: 17.12.2021, 6:28 |
|
Dołączył: 29.10.2012 Posty: 16
|
Daro napisał(a): No i po co trollujesz? chcesz zabłysnąć wykaz się wiedzą.[/quote] Naprawdę bez emotikony uśmieszku nie widać że mój wpis to sarkazm? Cała sprawa pokazuje jak ważne jest archiwum ,dokumenty i osoba potrafiąca się poruszać w tej materii , ukłony dla marko356.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|