Autor |
Wiadomość |
Chaosu
|
Napisane: 1.02.2022, 13:48 |
|
Dołączył: 30.01.2022 Posty: 4
|
dna.autos napisał(a): Niestety nie udalo sie za pierqszym razem.
Za bledy przepraszam.pisalem z telefonu
Pozdrawiam Za wptr.pl: Cytuj: LMF - samochody: 7726-7825 - Szczuczyn Teczka dla pojazdu LMF 7741 powinna być w Wydziale Komunikacji Transportu i Dróg Publicznych Starostwa Powiatowego w Grajewie.
|
|
Góra |
|
kecaj73
|
Napisane: 2.02.2022, 11:53 |
|
Dołączył: 17.01.2017 Posty: 57
|
Może z zaczerpniętych z TVN Turbo dobrze sprzedających się wyreżyserowanych programów rozrywkowych jak np wojny samochodowe czy handlarze PM zaczerpnął do tworzenia swojej telenoweli o PP...? Jeśli wyreżyserował to od początku to przegięcie. A może faktycznie w trakcie nakręcił się jakimiś ,,przesłankami,, o przeszłości motosportu tego Porsche ? To wie tylko on sam. Natomiast jeśli już wiadomo więcej i tym samym PM to nie powinien dalej ciągnąć tej farsy. Wstrzelił się w programy YT gdzie oglądają go też ludzie młodzi. Zafascynowani motoryzacją. I trochę boli że tak kaleczy się ich entuzjazm. Taką niewyjaśnioną historią pełną już teraz wątpliwości. PM może się obudzi i powie nam logicznie, na spokojnie, bez tych swoich emocji i niedokończonych zdań. Może. Niejednokrotnie prawda powiedziana jest lepsza niż ta niedopowiedziana. Natomiast sam projekt PP bez tej otoczki fajny. Co prawda przewijam bo trochę przekaz męczący ale pokazywane prace na plus. Pozdr
|
|
Góra |
|
dna.autos
|
Napisane: 2.02.2022, 17:00 |
|
Dołączył: 11.12.2021 Posty: 38
|
Dzien dobry Panowie
Jak miło wchodzi się tutaj, gdy nie czyta się wiecznych kłótni i obelg.
Dziękuję za rozszyfrowanie tablic, niestety w internecie informacji jest wiele,ale nie wszystkie rzetelne.
Trafienie w dziesiątkę,także dziękuję za pomoc. Dziekuje również za pomoc Wójta.... i mamy właściciela szarego Porsche.....nie do końca szarego.
Aby nie być gołosłownym, Pan Jerzy,którego serdecznie pozdrawiam, znana postać na Mazurach.....co potwierdza wcześniejsze ustalenia,ze auto przywędrowało do okręgu Warszawskiego właśnie z Mazur.
Być może, uda się zdobyc archiwalne zdjęcia, być może uda zdobyć się elementy tego auta i dalsze namiary.
Do rzeczy: Pan Jerzy z racji czasu jaki upłynął, nie pamięta od kogo kupił ten samochód.Byl to prawdopodobnie Dolny Śląsk, Katowice,Może Kraków. Jednego jest pewien, samochód napewno nie był sprawny,ale jak trafił na jego podworko-nie kojarzy, prawdopodobnie laweta.
Pan Jerzy, Doktor Medycyny,był nie tylko zapalonym mechanikiem,pasjonatem motoryzacji i czołgów, ale także wielbiciem marki Porsche.Mial ich kilka,a do dziś stoi w garażu Carrera.
Nasze szare Porsche kupił niesprawne, miało problemy jak wspominał z zapłonem, bądź wtryskiem, a jego specyfika było strzelanie w rury.Probowal naprawić to nawet u największych specjalistów Bosha w Warszawie,każdy poddawał się na robocie. Auto po jakimś czasie w końcu zaczęło jezdzic, a jak Pan Jerzy określił, miało naprawdę solidna moc.spalanie między 20 -25 litrów. Na tamten czas,prawdopodobnie nie miał tylnej płetwy, oczywiście szerokie blotniki, znane Nam już szerokie koła i .....
Kolor biały.dokladnie biała perła. Taki przyjechał z Dolnego Śląska.
Dodatkowo, co zostało zdjęte przed malowaniem, na bokach,jak sam wlasciel nie mógł określić, było coś w formie nakładek progowych, na całej długości lini drzwi,łączone na końcu z szerokimi błotnikami.
Być moze te elementy zachowały się do dziś, poniewaz właściciel nie zdecydował się na ich ponowny montaż.
Dlaczego doszło do przemalowania na kolor szary? Panu Jerzemu nie do końca pasował ten kolor,po drugie była widoczna gołym okiem rdza.
Z malowania pamięta fakt,że lakiernik podejrzewal, iż w komorze silnika był pożar,a jego ślady znalazł na tylnej klapie.
Być może uda się znaleźć listwy,zdjęcia i przede wszystkim namiary na poprzedniego właściciela.
Nie wiem dlaczego,może ze względu na komentarz pewnej osoby na facebokowy post Patryka, mam nieodpartą intuicję, że coś może wiedzieć na temat tego auta,znane nazwisko z czasów rajdowych-Schmid,Schmidt....ale jest to tylko moja wolna myśl.
Na dzień dzisiejszy, również wg Waszej pomocy, mamy dwie daty rejestracji tego auta w Polsce.1969 i 1987- tutaj mamy rejestracje Krakowska.
Wspomniany Pan Jerzy,miał auto dobrych kilka lat, a czas może określić ze zdjec, jak rosła jego Córka. Tym sposobem,możemy określić że mógł kupić samochód między 1990 a mniej więcej 1993-4.
Do czego zmierzam. To,że auto było pierwszy zarejestrowane w 1969 roku, a później widnieje zapis znowu o pierwszej rejestracji w 1987, nie musi oznaczać wcale klona. Auto było zarejestrowane,wyjechało za granicę i znowu wróciło do kraju. Mogło tak być....dla mnie gorzej,bo ciężko będzie ustalić,co działo się między 1969 a 1987 rokiem.
I teraz rzecz najważniejsza. nigdy,nie zamykałem drzwi przed ocena,że było to auto rajdowe,a tym bardziej auto Zasady.nie znam się na tyle na tematyce rajdowej,specyfikacji aut sportowych i rajdów. Nie wiem jak mbyly montowane klatki, jak odróżnić model T od S a tym bardziej Rs,po szczegolach.Nie wiem i nie jest to nawet mój cel. Celem jest odszukanie historii szarego porsche.a że przy tym dostałem od PM, to tylko bardziej zaostrzyło moje działanie.
Wiemy o kilku aspektach: samochodów 77kw napewno było kilka, ta kwestia jest nie do podważenia.byly przekladki tablic i nikt temu nie zaprzeczy.zgadza się? Co niektórzy, wiedzą że Porsche nie wyrabialo się z produkcją. Nasze szare Porsche, wyjechało jako seryjne 2,0 na wtrysku.ok-czy nie mógł jechać w jakimkolwiek wyścigu? Czy zwykła 2,0 nie pojechała by dobrze w rękach odpowiedniego człowieka, gdy na starcie,nie oszukujmy się, nie stało 20 innych egzemplarzy z równie tytuowanymi mistrzami? Klatka?specyfikacja rajdowa? Sorry.....to były inne czasy....tak samo jak była kontrola vinow na starcie,tablic,dowodów,takiej samej jakości kontrola była klatki i tym podobnych apspektow....
Wszyscy właściciele,a także osoby które widziały to auto, mówią jedno.byl charakterystycznie koślawy w tylu.te błotniki rzucały się w oczy. widziałem rowniez ogólnodostępne zdjęcie w internecie,zrobione od tyłu stojacego 77kw, gdzie tył wydaje się równie koslawy.zdjecie czarnobiale-nie chce mi się go szukać i wklejać.wiekszosc z Nas zna to foto.
Mówię o tym, bo wszyscy wiemy,że aut 77kw było kilka a tablice te same....
To jest tylko moja myśl,moje spostrzeżenia i nic więcej.
Jest tylko jedna rzecz.
Pan Jerzy....właściciel tego samochodu przez kilka lat,grzebiący przy nim, wyciągający silnik jak określił przynajmniej 12 razy,przekonany na tysiąc procent, dopytywany cztery razy, wspomniał dzisiaj.....
Że szare Porsche, a w zasadzie białe....
Miało silnik 2,7......
Rozmowie się dzisiaj z Tomkiem K.....późniejszym właścicielem,który zakładał gaźniki,co On kojarzy.
Więc Panowie......wszystko możliwe.
Pomoże ktoś w rozszyfrowaniu tablic krakowskich,ktore podał jakiś czas temu kolega? Mam na myśli wątek,kiedy wyszlo,że auto widnieje w Cepiku pod dwoma pozycjami? chociaż dzielnice jeśli to mozliwe-gdzie auto było zarejestrowane.
Pozdrawiam i bez kłótni:)
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 2.02.2022, 19:01 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3923 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
O rany, jaka zmiana narracji ! Miałem nie pisać ,wybaczcie, ale nie wytrzymałem, z radości ! quote="dna.autos"]Dzien dobry Panowie (......) Kolor biały.dokladnie biała perła. Taki przyjechał z Dolnego Śląska. (......) .... coś może wiedzieć na temat tego auta,znane nazwisko z czasów rajdowych-Schmid,Schmidt....ale jest to tylko moja wolna myśl. (.......) Wiemy o kilku aspektach: samochodów 77kw napewno było kilka, ta kwestia jest nie do podważenia.byly przekladki tablic i nikt temu nie zaprzeczy.zgadza się? Co niektórzy, wiedzą że Porsche nie wyrabialo się z produkcją. Nasze szare Porsche, wyjechało jako seryjne 2,0 na wtrysku.ok..... (......) Rozmowie się dzisiaj z Tomkiem K.....późniejszym właścicielem,który zakładał gaźniki,co On kojarzy. Więc Panowie......wszystko możliwe. (......) Pozdrawiam i bez kłótni:)[/quote] No, jak zupełnie inaczej się to czyta ! - że samochód był biały, może jak na Press on Regardles '75? - że może to był Wojciech Schramm z Krakowa, z którym Zasada jechał j.w. - że rejestracje jednak były przechodnie - że auto było na wtrysku - że Tomek K. zakładał gazniki ( proszę pozdrowić !) - że może jednak miało historię w sporcie ? W tym tonie to i ja pozdrawiam serdecznie.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Tokyogarage
|
Napisane: 2.02.2022, 19:05 |
|
Dołączył: 26.09.2020 Posty: 37
|
Ach Panowie...
Mam takie marzenie: tak bardzo bym chciał, żeby udało się odtworzyć historie WXF...
Może powinnismy zacząć jeszcze raz wszytko od nowa i połączyć siły? Zrobić jakąś jedną wielką tabelkę/listę i spisywać co udało się ustalić chronologicznie na temat tego auta. Bo choć czytam cały wątek od początku już trzeci raz, to wnioskuję, że jedyne czego można byc pewnym to to, że srebrne 911 które jest w Monaco, na pewno nie jest atutem Zasady bo - ma zmienioną na nową karoserie i nowy numer Vin...
Widać, że wiele osób włożyło już wiele trudu i emocji w ten wątek i szkoda by było gdyby się okazało, że zamiast walczyć o coś, walczono przeciwko...
Bardzo proszę, nie wycofujcie się z Tego wątku Panowie!
|
|
Góra |
|
dna.autos
|
Napisane: 2.02.2022, 19:40 |
|
Dołączył: 11.12.2021 Posty: 38
|
Pd mobil:
1 o tym,że auto było białe widzieliśmy Duzo wcześniej
2 o tym,że auto przed białym,było czerwone,pomarańczowe,czy mexicana,również wiedzieliśmy.tak jak niektórzy wiedzą,że przed soda, lewy tylny błotnik od wewnętrznej strony miał oryginalne ossin malowanie,więc nie mógł być wstawiany.....
3 że tablice byly przechodnie też wiedzieliśmy
Dużo rzeczy wiedzieliśmy,mogliśmy się domyślać i też wiemy,dzięki kilku Panom z tego forum,którzy pomagaja
4 Masz takich znajomych,sam pozdrów. Może wyjść na to,że nie lubili Cię w klasie,a ja wyjdę na Twojego kolegę.
To,co Pan Jerzy powiedział....to jest 50/50. Każda informacja musi być sprawdzona przynajmniej u 3 źródeł.wtedy nie jest plotka.
Tablice Krakowskie.....
|
|
Góra |
|
marko356
|
Napisane: 2.02.2022, 20:07 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 452
|
Andrzej_K napisał(a): https://www.youtube.com/watch?v=RxigsbJ-0BM&t=2000sJedno z aut widocznych na zdjęciach, bezdyskusyjnie prawdziwa rajdówka, faktycznie wygląda dość amatorsko z tymi koślawymi poszerzeniami, jakby to jakiś druciarz robił - mityczny pan Jasio z kjsów Niby absurdalne w przypadku fabrycznego auta, a jednak... .. Nigdy tego odcinka nie widzialem a szkoda.. To co tam sie wygaduje to jest istny cyrk. Poszerzenia byly robione za kazdym razem w fabryce recznie. Raz prosto, innym razem mniej prosto. Do tego dochodzi zniszczenie samymi oesami. Poszerzenia byly wykonane z JEDNEGO kawalka blachy albo z plastiku i dolozone do blotnika. ST powstalo 27-30 szt wiec byla to reczna robota ale NIKT tego w fabryce nie robil jak u Mikiciuka ze 100 szt malutkich blaszek po 5 cm spawanych do siebie bo musieli by robić to tygodniami . NIe zajmowano sie takimi glupotami bo nie mieli na to czasu. Rajdy dla Porsche to niebyl priosytet tym bardziej że wtedy byla afera ze specyfikacją 917 / 910 i wszelkimi innymi imprezami typu LM czy TF wiec mieli sie czym zajmować.. Po prostu. Profil Mikiciukowego auta jest komplertnie inny od jakiegokolwiek S /T i porywnywaliśmy to mnostwo razy. Nie mówiac o tonach szpachli na tym profilach. Pomijam fakt ze jezeli te poszeżenia sa "oryginalne" to dlaczego Mikiciuk je odciąl ? Tokyogarage napisał(a): Ach Panowie... Mam takie marzenie: tak bardzo bym chciał, żeby udało się odtworzyć historie WXF... Może powinnismy zacząć jeszcze raz wszytko od nowa i połączyć siły?
Nie sądze.. PDMobil udowodnił, że zadna kooperacja nie jest możliwa. Prowadzenie wojny Polsko-Polskiej jest nieodłacznym elementem "naszego" pieniactwa. Fakty nie mają znaczenia. Liczy sie awantura personalna Tokyogarage napisał(a): Bo choć czytam cały wątek od początku już trzeci raz, to wnioskuję, że jedyne czego można byc pewnym to to, że srebrne 911 które jest w Monaco, na pewno nie jest atutem Zasady bo - ma zmienioną na nową karoserie i nowy numer Vin...
Widac ze nie doczytałes tego wątku jednak. Auto w Monaco ma ORYGINALNY numer karoserii Zasady. Karoseria jest ORYGINALNA ze starym do dziś widocznym numerem. Tylko VIN sie zmienil. Opisywalem jak to w Porsche wyglada technicznie i papierowo bardzo dokladnie. Spojrz prosze pare stron wczesniej. Wszystko jest rozkodowane. Jeszcze raz . Auto ZASADY z RAJDU POLSKI 72 I COSTA BRAVA to auto rocznik 71-72 tzw OELKLAPPE. To auto w specyfikacji najnowszej ST ktore ma SETKI zmian w stosunku do auta "polskie Porsche". A nie 4 letni gruchot. Wszystko jest w nim inne. TO JEST INNY MODEL SAMOCHODU niz 911 z 1968 roku T. Tym bardziej T w najbardziej slabej "ekonomicznej wersji' tak jak PP vin 0692 To jest wniosek podstawowy. Dalej. To ze bylo kilka aut na tablicach KW to wiemy od zawsze. Tak jak wcześniej wspomnialem bylo ich co najmniej 4. Moze wiecej wiec tablice nic nam nie dadza. Dna_autos. Swietna robota i fajnie że kopiesz w historiach chronologicznie wstecz. Moze sie uda zbudować prawdziwa historie i odtworzyć coś z naszych skrawków. Bez względu na to kto byl tym wlascicielem. Jezeli drażysz wątek "rajdowy" to sprobuj ruszyć spisy startowe, wyniki i to co jest jezeli chodzi o Rajdy Polski. Duzo jest u Krupy, sporo na KWa Kwa i innych miejscach. Czyli idąc po AUTACH. W sezonie 70-72 odbylo sie zaledwie 15 eliminacji RP i masz tam spisanych wszystkich łacznie z autami. Porsche jezdzil Markowski, Zasada i Bień. Oni startowali też Fiatami i BMW.. Jezeli ci czas na to pozwala sprobuj to posprawdzać. Milego drązenia.
|
|
Góra |
|
Andrzej_K
|
Napisane: 2.02.2022, 20:40 |
|
Dołączył: 13.11.2010 Posty: 54
|
marko356 napisał(a): Poszerzenia byly robione za kazdym razem w fabryce recznie. Raz prosto, innym razem mniej prosto. Do tego dochodzi zniszczenie samymi oesami. Poszerzenia byly wykonane z JEDNEGO kawalka blachy albo z plastiku i dolozone do blotnika. ST powstalo 27-30 szt wiec byla to reczna robota ale NIKT tego w fabryce nie robil jak u Mikiciuka ze 100 szt malutkich blaszek po 5 cm spawanych do siebie bo musieli by robić to tygodniami . NIe zajmowano sie takimi glupotami bo nie mieli na to czasu. Rajdy dla Porsche to niebyl priosytet tym bardziej że wtedy byla afera ze specyfikacją 917 / 910 i wszelkimi innymi imprezami typu LM czy TF wiec mieli sie czym zajmować.. Po prostu. Profil Mikiciukowego auta jest komplertnie inny od jakiegokolwiek S /T i porywnywaliśmy to mnostwo razy. Nie mówiac o tonach szpachli na tym profilach. Pomijam fakt ze jezeli te poszeżenia sa "oryginalne" to dlaczego Mikiciuk je odciąl ? No i wszystko w temacie. Dziękuję za jak zawsze rzeczową odpowiedź. Panowie, trzymam mocno kciuki za skuteczne odtworzenie prawdziwej historii tego auta. To lepsze niż najlepszy kryminał
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 2.02.2022, 21:04 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Będę żałował, że wrzucam swoje 3grosze... Ale coś mi tu z chronologią odnośnie fabrycznego 911S '72 (Numer nadwozia 1023900). 1. Wg znanej historii wystartowało w 32 Rajdzie Polskim, który trwał między 13.07 a 16.07.1972. I tam wydachował na odcinku pod Salmopolem (BTW. niedługo 50rocznica ) 2. co wtedy się stało z autem? trafiło z powrotem do Porsche? 3. marko356 przytoczył jako załącznik do swojego postu (który wklejam poniżej) list Jurgena Bartha, w którym Pan Barth pisze, że: - pierwotny nr VIN to 911.230.0769 - Pan Zasada skraszował je podczas Rajdu Polski. Wg tego pisma miało to mieć miejsce 18 września 1972. Ta data jest nieprawdziwa. Więc w tej informacji jest pomyłka. - 20 grudnia 1973 auto zostało przejęte przez Dział Prasowy i Sportu 4. Autem o numerze rejestracyjnym 77-07-KW , zgłoszonym jako Porsche 911 S, Pan Sobiesław Zasada wziął udział i zajął 3 miejsce na mecie w 21. Rajdzie Costa Brava. Termin trwania rajdu: 10.02 - 12.02.1973. 5. Czy w rajdzie Costa Brava jechało to samo auto, które dachowało w Rajdzie Polskim? Przepraszam jeśli pytam o sprawę już wyjaśnioną, po prostu umknełą mi ta informacja. Będę wdzięczny za odpowiedź, jeśli ktoś ją zna. 6. Kiedy auto rozbite na Rajdzie Polskim trafiło do z powrotem do Porsche? Bo nie widziałem nigdzie tej informacji (przepraszam ponownie, jeśli ją przeoczyłem). Znam datę 20.12.1973 i przekazanie do Działu Sportu, ale czy to jest informacja jednoznaczna z przejęciem przez Porsche czy też informacja o przekazaniu auta pomiędzy różnymi działami firmy (które trafiło do niej wcześniej)? 7. Data odsprzedaży przez Porsche auta o nr VIN (nadanym w miejsce: 911.230.0769) : 911 360 0001 to 5.02.1974 Podkreślę, że pytam tylko o dzieje auta z numerem nadwozia 1023900) pomiędzy Rajdem Polski 1972 a jego odsprzedażą przez Porsche w lutym 1974. Ten okres ma chyba parę niejasności marko356 napisał(a): Historia auta Sobiesława Zasady. 911 S kolor Tangerine produkcja 1971 model '72. najpierw mały wstęp.. Od 3 lat z moim przyjacielem chcemy zbudować replikę auta RS ktore jechalo w Targa Florio w 1973 r. To słynne auto obrandowane Martini, ktore po sukcesach we Wloszech zaginelo w Macau pare lat potem. Pewnie jest w Otrębusach razem z autem Stalina i czolgiem 4 pancernych.. Grzebiac w historii srebrnego Martini przypadkiem odkrylem numerologię, która nie była istotą projektu, ale jest ciekawa. I ma zwiazek z autem Zasady. Wielu fanow Porsche myli to srebrne Martini 911 ze słynnym RSR Martini ( z zielonym zderzakiem) które stoi w muzeum w Zuffenhausen. To jest kompletnie inny woz. Auto z Targa Florio ma numer seryjny 911 360 0002. I tu sie zaczyna koniunkcja z autem Zasady. Ponieważ słynne Martini było protypowym RS z numerem 02 a auto Zasady mialo numer 01. Dokladnie 911 360 0001. Pozniejsze RS i RSR mialy numery rozpoczynające sie dopiero od seri 0036. Projekt wyscigowego RS wziął sie w Weissach od przerobienia 2 szt rozbitych aut S/T w rajdach. Dopiero potem budowano RSR na bazie kompletnie nowej karoserii. Zaznaczam, że to powstawało już bardziej w Weissach niż w Werk Eins gdzie skupiono sie calkowiecie na dewelopingu 917. Stąd często tablice probne wozow RS zamiast S-0000 to LAO-0000.. Do rzeczy. Auto Zasady z rajdu Polski 72, to auto ktore zostalo wyprodukowane jako wóz S z motorem 2.4 MFI. Numer seryjny 911230 0769. Numer nadwozia 1023900 Dla tych co nie sledzą wątku objasniam co to oznacza. Numer VIN to co innego niż numer nadwozia w wozach powyżej 1967 roku! Jest to niezwykle mylące gdyż karoserie budowano nadając im numer seryjny, a dopiero potem po specyfikacji i uzbrojeniu nadawano kompletnie inny VIN. W obydwu numerach jest zawarta data, typ nadwozia, producent i nr seryjny. Za to w numerze VIN jest zawarty model silnika. Analogia numeru wyglada nastepująco (numer 911 230 0769) 911 - model auta 230 - 2 oznacza rok modelowy 1972 / 3 oznacza typ silnika S / 0 oznacza ze to coupe 0769 - to numer seryjny wozu Analogia numeru nadwozia ma sie nastepująco ( numer 102 3900 ) 1 - oznacza auto 911 0 - oznacza coupe 2 - oznacza koncowke roku produkcji tego konkretnego nadwozia 3900 - numer seryjny produkcji Ja wiem ze to moze sie wydawac skomplikowane ale dla siedzących w temacie to oczywiste. Tak są zakodowane numery w Porsche serii A do F. Mīśle że wielu sie przyda taka informacja Dlatego nawet jak ktoś wytnie numery na szybie , blotniku czy kolo baku to i tak jest coś takiego jak numer nadwozia ktory jest jeszcze w 3 miejscach ! Wracając do Zasady i jego samochodu. Auto ( 911 230 0769) jako S/T Tangerine z rajdu Polski dostarczone dla Zasady mialo pełna specyfikację ST ale bez silnika . Silnik to była "zwykla" S 2.350 cm na MFI. Mowie zwykla bo pozne auta ST mialy juz twinspark, doppelCDS i były bardziej doprężone. Ten samochod mial wypadek pod Krakowem i zaraz po nim powrocil do fabryki. Zasada otrzymal nowe auto prawdopodobnie z numerem 911 230 1349 ale tego nie jestem pewien .. To auto potem mial w swojej kolekcji Brumos. Latem 73 roku dzial Rennabteilung kierowany przez słynnego kierowce wyscigowego i testowego Porsche czyli Jurgena Bartha zacząl przerabiac rozbite ST Zasady na potrzebe PIERWSZEGO prototypu RS. To był proto na potrzeby testów w Weissach i nigdzie nie startowal. Auto kompletnie ogolocono i nadano mu nowy numer fabryczny ale pozostawiono numer karoserii. Wszystko jest w dokumentach Porsche do dziś. Numery które mu nadano to 911 360 0001 Nad autem pracował osobiście Norbert Singer testując silniki 2.7 i 2.8 które znalażly następstwo jako RSR. Auto nr 911 360 0001 ( czyli były wóz Zasady z rajdu Polski) zostal sprzedany po testach w Weissach w lutym 1974 roku do tworzonego słynnego potem tunera brytyjskiego o nazwie Autofarm. Auto w budzie F nie mialo dla Porsche zadnej wartości gdyż promowano juz linie G. Nowe RS maily juz takie nadwozia. Na auto Zasady 72 jest faktura ktora zalączam poniżej. Takze obok jest list Jurgena Bartha ( szefa sportu w Porsche) który opisuje transformacje ST Zasady w RS 0001. Autofarm otzrymuje od Porsche do karoserii także 3 doświadczalne silniki Singera które będa montowane do dalszego scigania sie ale juz tylko po torze. Brytyjski Autofarm dokumentuje bardzo dokladnie swoje prace i jest dostępne zdjecie z numerem seryjnym Zasady ukrytym pod deską. Na dashbordzie takze jest widoczna kredka lakierni fabrycznej z dodatkowym numerem tak jak to opisała fabryka. Potem Steve Carr sprzedają auto Stanley Palmerowi. Auto Zasady wielokrotnie zmienia swoich włascicieli ale ma piękna historię gdyż startuje w mistrzostwach GB jak i Irlandii. Autem wciąż opiekuje sie Autofarm. Dziś auto Zasady z rajdu Polski 72 znajduje sie w Monaco i jezdzi po najbardziej snobistycznych imprezach po całym świecie. Występuje w Muzeum Porsche, było na Pebble Beach, startowalo na Goodwood. Opisywane bylo na Luftgekuhlt i w Christophorus. Ma wszystkie papiery wyscigowe FIA i CAŁA udokumentowaną historię podpisana przez najbardziej świetych w Porsche. Jeżeli ktoś chce je zobaczyć w ruchu to prosze oto auto Zasady. 10 lat temu na Laguna seca - film Porsche. https://www.youtube.com/watch?v=9E6F3wHsmI01 min 2 sek. PS. PdMobil Mialem cie za rozsądnego faceta, który może coś wnieśc mądrego do tego wątku, czy wogóle w sprawach historycznych Porsche. Bo o to chodzi w publicznym forum. Projekt Patryka byl od poczatku kompletną brednią historyczną ale rozmył sie na udowadnianiu lampki czy zgrzewki drutu spawalniczego a historie tworzy sie u podstaw i tam sie ją odnajduje. Tymczasem sie myłiłem. Jesteś autorem pieniactwa i gdybactwa niczym nie uzasadnionego. Wiem nie powiem, widzialem ale nie zdradze.. Zasada kupowal ale o tym ciii.. Powtarzasz jak mantrę ciągle te same docinki i złośliwości. Chciałes konkret to masz konkret. Z samego Zasady na tym forum zrobiono jakiegos krętacza i złodzieja.. Zamiast historykiem jestes dla mnie jakims Macierewiczem tego projektu, który ciągle widzi brzozę w niewłasciwym miejscu.
|
|
Góra |
|
dna.autos
|
Napisane: 2.02.2022, 21:20 |
|
Dołączył: 11.12.2021 Posty: 38
|
Marco,ja się do tabelek,statystyk wyciągów i chronologii nie nadaje.
Wolę podzwonic,pochodzić i pogadać z ludzmi.
Ale myślę,że pdmobil chętnie się tym zajmie,co oczywiście mówię bez złośliwości,co potwierdze prośba Moja i Marco o to PdMobila...
Wyciagniemy go trochę z kanapy,
Co Ty na to Pdmobil?
|
|
Góra |
|
Andrzej_K
|
Napisane: 2.02.2022, 21:29 |
|
Dołączył: 13.11.2010 Posty: 54
|
simprez napisał(a): 4. Autem o numerze rejestracyjnym 77-07-KW , zgłoszonym jako Porsche 911 S, Pan Sobiesław Zasada wziął udział i zajął 3 miejsce na mecie w 21. Rajdzie Costa Brava. Termin trwania rajdu: 10.02 - 12.02.1973. Śmiem twierdzić, że samochód został podmieniony na nowy, a po prostu blachy zostały ze starego i stąd też widać w różnych fotorelacjach, że 77 07 KW tak bardzo różniły się na przestrzeni czasu istnienia tych tablic. Pan Zasada wspominał, że rotacja tych aut była bardzo duża.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 2.02.2022, 21:30 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3923 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
dna.autos napisał(a): Marco,ja się do tabelek,statystyk wyciągów i chronologii nie nadaje.
Wolę podzwonic,pochodzić i pogadać z ludzmi.
Ale myślę,że pdmobil chętnie się tym zajmie,co oczywiście mówię bez złośliwości,co potwierdze prośba Moja i Marco o to PdMobila...
Wyciagniemy go trochę z kanapy,
Co Ty na to Pdmobil? Radziu, jak będziecie mi wciąż dokuczali to nie wiem czy znajdę czas. Na razie, uważając się "za rozsądnego człowieka" ( czego Marko nie jest w stanie zaakceptować 😢) jestem zagrzebany w inny projekt. Ale trzymam kciuki za odkrycia !!!👍 Nie encyklopedyczne opisy, fantazje i scenariusze..... Bez żadnych złośliwości !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
marko356
|
Napisane: 2.02.2022, 22:05 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 452
|
pdmobil napisał(a): Ale trzymam kciuki za odkrycia !!!👍 Nie encyklopedyczne opisy i scenariusze..... Bez żadnych złośliwości ! Bez żlosliwości.. to oczywiste. NIe licza sie encyklopedie, papiery, dokumenty tylko plotki po koledze znajomego szwagra z KJsu.. Ale o tym cii. to juz wiemy. simprez napisał(a): Ale coś mi tu z chronologią odnośnie fabrycznego 911S '72 (Numer nadwozia 1023900). Kiedy auto rozbite na Rajdzie Polskim trafiło do z powrotem do Porsche? Bo nie widziałem nigdzie tej informacji (przepraszam ponownie, jeśli ją przeoczyłem). Podkreślę, że pytam tylko o dzieje auta z numerem nadwozia 1023900) pomiędzy Rajdem Polski 1972 a jego odsprzedażą przez Porsche w lutym 1974. Ten okres ma chyba parę niejasności Nie wiadomo ale pewnie od razu po rajdzie i podejrzewam ze zostalo tam od razu przerabiane. Aut Porsche Zasada mial kilkadziesiąt. I to nie ON mial a fabryka mu dostarczala na rajd. To nie jest JEDNO auto !. Auto z rajdu pod Krakowem także mialo pare ewolucji. Poniżej wczesne zdjecie tego ST z pokazu w Toruniu a potem juz w Krakowie auto mialo poszerzone blotniki. Dedukcje oparto na tym ze pasy na dolnej listwie są podzielone. Po Salmopolu 2 miesiace Zasada jechal rajd Portugali juz innym ST lub TYM SAMYM .. Tu jest ciekwaostka. W/g niektorych historyków i np Sielickiego to bylo inne auto, a wg mnie to byl ten ST. Ale to moje lużne rozwazania, ktore wynikają z tego, ze auto w paz 72 wygladalo w Portugalii bardzo żle. Do tego na Portugalii ST bylo pomarańczowe z czarną maską a "ST z Krakowa " było czerwone. Moze to kwestia demolki juz na samym TAP, a może to wynik pogniecenia po Krakowie. Tam Zasada jechal i to jest wóz, na tablicach probnych LAO ZA 29 czyli ośrodka badawczego w Weissach. Stąd mam przypuszczenia, że to juz auto przechwycone z Zuffenhaussen do prototypowni Weissach i po Portugalli zostalo one przekształcane w proto RSR. Ze stycznia 73 juz sa testy Wiessach z nowymi motorami. To wspomina Barth. Konstruktor tego wozu. Wiec albo juz po Krakowie, albo po Potugalii auto ST 71 nie jechalo juz zadnego oficjalnego eventu. A na pewno po pażdzierniku 72 roku. Auto na Costa Brava to nowy ST czyli NASTEPNY czerwony wóz.. Z powrotem na rej KW..
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Nojajiv
|
Napisane: 2.02.2022, 22:39 |
|
Dołączył: 19.12.2021 Posty: 2
|
Witam wszystkim, chciałbym dorzucić do tego wątku swoje 3 grosze, mam nadzieję że choć trochę przysłużę się rozwiązaniu zagadki omawianego Porsche. simprez napisał(a): - Pan Zasada skraszował je podczas Rajdu Polski. Wg tego pisma miało to mieć miejsce 18 września 1972. Ta data jest nieprawdziwa. Więc w tej informacji jest pomyłka.
Ta data faktycznie jest nieprawdziwa, 18 wrzesnia auto zostało dostarczone do fabryki w celu naprawy. Źródło informacji: https://porscheclubrsdefrance-com.trans ... x_tr_hl=plmarko356 napisał(a): Auto w Monaco ma ORYGINALNY numer karoserii Zasady. Karoseria jest ORYGINALNA ze starym do dziś widocznym numerem. Tylko VIN sie zmienil.
Tu prosiłbym marko356 o wyjaśnienie wątpliwości. Auto Zasady o nr VIN 911 230 0769 posiadało nr karoserii 102 3900 oraz wewnętrzne oznaczenie fabryczne E40, zostało jak wiadomo przemianowane na 911 360 0001. Nr karoserii napisany kredką jest widoczny na zdjęciu z fabryki. Tymczasem kolejny numerologicznie RS 911 360 0002, nr karoserii (tak samo +1) 102 3901, wewnętrzne oznaczenie fabryczne E42 posiada oryginalny nr VIN 911 230 0841 (czyli +72 względem auta Zasady). Jak to możliwe, by 2 auta o tak odległych od siebie VINach, posiadające akurat po sobie nr karoserii, stały się 2 prototypami RS, którym dopiero po powrocie do fabryki nadano nowe kolejne numery 911 360... Prawdopodobieństwo, że dwie kolejno po sobie oznakowane od nowości karoserie z powodów losowych trafią ponownie do fabryki i dostaną nowe numery tak samo kolejno po sobie jest... no właśnie, mało prawdopodobne. O oryginalności karoserii w aucie Zasady, braku jej wymiany przeczą poniższe źródła dot. opisywanych aut: https://porscheclubrsdefrance-com.trans ... x_tr_hl=plhttps://porscheclubrsdefrance-com.trans ... x_tr_hl=plPonadto za wersją o wymianie karoserii przemawiają poniższe zdjęcia: Pierwsze to opisywany nr karoserii, napisany kredką na desce rozdzielczej. Widoczne są ślady po kleju/uszczelce? usuniętej szyby. Kolor auta: czerwony Drugie zdjęcia przedstawia ten sam numer nabity również na desce rozdzielczej. Jej górna część jest już jednak biała, a zatem nie ma opcji, by kredka się zachowała. Jednym z możliwych rozwiązań jest zatem nowa karoseria z nabitym tym samym nr karoserii.
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 2.02.2022, 22:43 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
marko356 - dzięki za Twoją hipotezę o aucie Zasady w Rajdzie Portugalii TAP 1972. Tutaj krótka relacja: https://www.youtube.com/watch?v=yGFBab22OlYOkoło 4:30 jest krótka migawka z Panem Sobiesławem w 911 Może kiedyś uda się ustalić jaki nr VIN czy karoserii miało auto z tego rajdu. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy potwierdzeniem tego, że w Rajdzie Polskim 1972 pod Salmopolem wydachowało 911S 77-07-KW o nr VIN 911.230.0769 jest tylko informacja z listu Pana Jurgena Bartha? Jest znane też jakieś inne źródło? Bo wygląda na to, że jeśli chodzi o pozostałe starty w rajdach (przed czy po Rajdzie Polskim 1972) pojazdów z tablicami 77-07-KW to nie mamy informacji o ich VIN czy nr karoserii? Pozostaje tylko analiza zdjęć tych aut z poszczególnych rajdów?? Pytam dlatego, że dostrzegam logiczną niespójność. Uznaje się, że na Rajdzie Polskim jechało 77-07-KW o nr VIN 911.230.0769. I znanym mi potwierdzeniem tego jest list Pana Bartha. Innego nie widziałem (zakładam, że przeoczyłem). W przypadku innych rajdów takich potwierdzeń nie widziałem. Pewnie w archiwach gdzieś są. Do tego ta nieścisłość w podanej w liście dacie wypadku na Rajdzie Polski (wrzesień zamiast lipca) jest dziwna. Możliwa i wytłumaczalna, ale dziwna. Fascynująca historia
|
|
Góra |
|
marko356
|
Napisane: 2.02.2022, 23:23 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 452
|
Nojajiv napisał(a): Ta data faktycznie jest nieprawdziwa, 18 wrzesnia auto zostało dostarczone do fabryki w celu naprawy. Źródło informacji: https://porscheclubrsdefrance-com.trans ... x_tr_hl=plJezeli uznac ta informacje za prawdziwą to nie mialem racji i w takim razie auto na TAP to jest NASTEPNY wóz czego nie wykluczałem. Czyli Sielicki mial racje Potwierdza to też fakt, że to auto jednak roznilo sie wieloma detalami od KW, jak maska tyl i przód, zderzaki itd.. Koloru nie doliczam bo zawsze można przemalować. Tak czy inaczej, wychodze z założenia ze w 2 tyg nie przerobili by KW w auto LAOZA28 i dostarczyli do Lizbony.. Ale kto wie? Nojajiv napisał(a): Jak to możliwe, by 2 auta o tak odległych od siebie VINach, posiadające akurat po sobie nr karoserii, stały się 2 prototypami RS, Tu pytanie nie do mnie. Wiele rzeczy jest możliwych. Mikiciuk znalazł w stodole ST po Costa Brava wiec może i seryjne viny też są możliwe. Prosze dzwonić do fabryki. Ja jestem bezradny Nojajiv napisał(a): Pierwsze to opisywany nr karoserii, napisany kredką na desce rozdzielczej. Widoczne są ślady po kleju/uszczelce? usuniętej szyby. Kolor auta: czerwony Drugie zdjęcia przedstawia ten sam numer nabity również na desce rozdzielczej. Jej górna część jest już jednak biała, a zatem nie ma opcji, by kredka się zachowała. Jednym z możliwych rozwiązań jest zatem nowa karoseria z nabitym tym samym nr karoserii. To akurat jest bardzo proste. I tu sie mylisz. Zdjecie gorne przedstawia deske rozdzielcza z farba org auta, a dolne zdjecie to zdjecie kokpitu od srodka. Kokpit (a własciwie jego blacha) nie jest BIALY a CZARNY a na nim chromowana listwa i to ona wydaje sie być BIALA. Nie ma tu żadnej niejasności. To kazdy kto rozbiera 911 wie jak wyglada od środka. Jak ktoś chce zrobie mu zdjecie jutro.. Słuchajcie ja nie jestem wlascicielem prototypów RS / RSR i prawnikiem fabryki w Porsche. Troche wiem o tych autach, pare widziałem, ale nie wiem czy dzwignę ostrzał wszystkich wątpliwości Polskiego Porsche. Podkreśle tylko to co WIEM. Auto Mikiciuka na 99.9 proc nie ma nic wspolnego ze sportem. Na 100% nie jest autem Costa Brava ano TAP ani ZADNYM z proto dzialu sportu Porsche. Reszta to domniemania. Jedno mogę wam obiecać. Jak spotkam pana Bartha a mam nadzieję, że nastąpi to w maju lub w czerwcu tego roku, to nie omieszkam mu wspomnieć, że ukradł nam nasze narodowe dobro, a w garażu jego klienta w Monaco stoi bezwartościowy ulep. I lepiej żeby nie pokazywal sie w Polsce. To macie jak w banku. PS . moze zalożmy wątek o prototypach i ST bo sie zrobi smietnik i ktos kto szuka info o PP juz kompletnie zgłupieje jak zacznie wgłebiac sie w tą chronologię. Juz widze że ludzie pytają o rzeczy ktore tu byly wspomniane 5 razy ale jest totalny chaos informacyjny.
|
|
Góra |
|
Damos
|
Napisane: 2.02.2022, 23:24 |
|
Dołączył: 6.02.2013 Posty: 588 Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nr klubowicza: 376
|
Nie wiem, czy wniosę coś do dyskusji, ale sporo zbiegów okoliczności. Ojciec mojej znajomej (lekarz) miał w latach 80-tych takie Porsche 911T. Kupił w Krakowie w 1984 roku i jeździł na krakowskich numerach, auto było czerwone, przemalował na białe, potem sprzedał. Tyle z podobieństw. Nie zgadza się jednak rok produkcji i nr podwozia - tu prośba do marko o odszyfrowanie, czy to auto ma cokolwiek wspólnego z opisywanymi tutaj historiami - nr podwozia 9113510095, nr silnika 6530189.
_________________
996 Carrera cabrio '00 - OUT Boxster 981 GTS Martini, TP 1.50,758, Silesia 1.56,868 996 TT '03 928S '84
Damian
|
|
Góra |
|
Tokyogarage
|
Napisane: 3.02.2022, 0:04 |
|
Dołączył: 26.09.2020 Posty: 37
|
Już niestety Panowie nie mogę się powstrzymać i muszę o to zapytać. Ta myśl kołacze się w mojej głowie już od kilku dni:
Czy można zaryzykować hipotezę, że po znalezieniu tych wszystkich nieścisłości, może się okazać, że do Niemiec nie trafiło auto rozbite na Rajdzie Polski'72?
Załóżmy więc, że Pan Sobiesław Zasada posiada kilka aut do dyspozycji. Dwa, trzy, nie wiadomo ile, ale ten pomyśl zdaje się potwierdzać tutaj kilka osób. Na blachy 7707KW, zarejestrowany jest jeden samochód o nr VIN 911.230.0769. Reszta nie jest zarejestrowana i w razie potrzeb zakłada się do nich blachy 7707KW. Do Niemiec trafia więc inny egzemplarz, jeden z wielu, który posiadał Pan Sobiesław Zasada. Najprawdopodobniej również rozbity i omyłkowo uznany za egzemplarz startujący w RP'72 (ze względu na to że jak ktoś w Niemczech zobaczył zdjęcia z rajdu z rejestracją 7707KW to uznał że musiał to być ten numer VIN, jak wiemy w Polsce to niekoniecznie musiało iść w parze). Rozumiem, że jedynym dokumentem, który byłby dowodem, musiałby być jakiś dokument z rajdu, stanowiący o tym jaki był VIN auta startującego w tych zawodach. Czy mamy taki?
Jeżeli ta hipoteza wydaje się śmieszna, to przepraszam, nie chciałbym zostać tutaj wyśmiany - nie jestem zbytnio gruboskórny... Ale jeżeli nie ma dowodu, że tak nie było to może trzeba spróbować znaleźć potwierdzenie tej hipotezy?
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 3.02.2022, 0:12 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
Wg mnie natomiast Marko przy calym szacunku do trzymania sie faktow przyjmujesz jedno bledne zalozenie. Mianowicie ze viny i / lub nr nadwozia (ktos wie co w tamtych czasach podawalo sie w polskich dow. Rejestracyjnych) aut 7707KW ktore nastepowaly po tym co dachował na RP roznily sie od tego pierwotnego. Pamietajcie ze to byl gleboki PRL, ja jestem 83r wiec malo pamietam ale jednak troche i opowiesci tez sporo o realiach tamtych czasow znam. W tamtych czasach w PL przebijanie numerow to byl tak powszechny proceder ze sadze iz nikt na niego zbyt wielkiej jwagi nie zwracal. I teraz tak: 1) z jakiegos powodu Zasada jezdzil na polskich rejestracjach 2) rozwalil auto na RP i potrzebowal szybko nowego. Zakładam ze z jakiegoś powodu musiały one być rejestrowane w PL (nie wiem dlaczego) 3) potrafie sobie wyobrazic ze sprowadzic z RFN takie porsche przez cla i inne to byla droga przez mękę o czasie nie wspominając (sprowadzalem samochody przed akcesja do UE w duzo bardziej cywilizowanych czasach i najgorszemu wrogowi nie życzę) 4) Pamietajcie ze oni wtedy w dupie mieli historię ktora odtwarzamy, oni cisnęli na wynik. Jakbym byl tam (w fabryce) osoba odpowiedzialna i ktos przedstawilby mi „nierozwiazywalny” problem ze nie moga nabic zduplikowanego vinu na auto ktore nie trafi so sprzedaży na rynek i zostanie zarejestrowane w jakims dzikim kraju, natomiast przez ten nierozwiazywalny problem Mistrz Swiata (czy jak sie tam ten tytul nazywal) moze nie miec czym jechac to wy…..bym go z roboty jako osobe piętrząca trudnosci. Istnieje tez mozliwosc ze Zasada (czy jego polski „team”) sam zobie to juz ogarnial (nazywajac po imieniu przebijanie vin). Pamietajcie to nie byl wtedy miliarder ktorego kojazymy tylko dosc mlody sportowiec ktory musial mierzyc sie z rzeczywistocia prl. Nie przekonacie mnie ze powiedzialby „no nie, my takich rzeczy nie robimy” 5) do tego zauważcie ze auto ktore dachowalo na RP ma naprawde udokumentowane dalsze losy. Pozniejsze 7707kw jesli dobrze rozumiem rozplynely sie w powietrzu. 6) nie przykladal bym do tego jakiejs duzej wagi ale jednak p. Zasada w jakis sposob autoryzowal swoim nazwiskiem projekt PP 7) mozliwe tez ze PM jednak ma wiedzę jednak ze względów lojalnosciowych (np wobec p. Zasady) nie moze jej ujawnic bo mowiac wprost przebijali numery i nie wypada k tym mowic.
Luźne moje rozważania przed snem, ale ciekaw jestem waszego zdania.
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 3.02.2022, 0:45 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|