Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 691 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 35  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 3.02.2022, 15:51 

Dołączył: 18.02.2017
Posty: 218
Skoro dziś można to co dopiero kiedyś.
https://tvn24.pl/polska/policja-przekaz ... ne-5583330


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2022, 18:19 

Dołączył: 13.11.2010
Posty: 54
Zakładanie wtedy tych samych tablic do różnych aut jest bezdyskusyjne. Ale póki co, nijak to się ma do 911 T Patryka Mikiciuka.

Ps. Patryk cały czas głośno potwierdza, że to rajdówka Sobiesława Zasady :D (materiał z 30 stycznia)

https://youtu.be/QiKulXWxZK0?t=1066


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2022, 20:04 

Dołączył: 11.12.2021
Posty: 38
My to wszystko wiemy...

Wszystkich nowych czlonkow,a tym bardziej nowo czytajacych,uprzejmie prosze o przesledzenie watku od poczatku,a przede wszystkim jakby nie bylo,obejrzenie wszystkich odcinkow PP na YT.Chyba najpierw od tego zacznijcie.

Jak bedziecie w temacie, o ktorym mowimy,skoncza sie pytania w nieskonczonosc o to samo I meczenie pytaniami o sprawy,ktore byly rozkminiane kilka stron wczesniej.


Mysle,ze od soboty na spokojnie bede dalej meczyl temat odkrywania historii Szarego-Bialego.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 3.02.2022, 20:25 
Temat ma już 30 stron, spora cześć tego to przepychanki słowne, mnóstwo osób ma tez tendencje cytować, nie wiadomo po co, całe posty, gdy odpowiadają na jedno zdanie, albo tuż pod danym postem itd. Trudno oczekiwać żeby każdemu się chciało brnąc przez to wszystko - przydałby jakiś post zbierający aktualne informacje i może odpowiedzi na najczęściej powtarzające się pytania, podlinkowany dodatkowo w pierwszym poście.


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2022, 20:28 

Dołączył: 11.12.2021
Posty: 38
I jeszcze jedno,skoro pojawia sie tutaj pare nowych osob.


Zapytajcie Patryka, dlaczego juz nie lubi Kuby Hum.....:)

Czyzby o nim byla mowa ostanimi czasy,pare odcinkow wstecz,gdy bylo takie zagotowanie?

Podpowiem: Kuba byl spontanicznym, charytatywnym czlowiekiem,ktory mega zaangazowal sie w odkrywanie historii.ryl dzien I noc.

Marco, swoja potezna wiedza, potwierdzil to,co Kuba w koncu stwierdzil.papiery w DE nie klamia....

Kuba,niestety teraz na wszelkie pytania,odpowiada pomidor....


Do nastepnego. Mam nadzieje,ze przyniose cos fajnego:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2022, 20:34 

Dołączył: 11.12.2021
Posty: 38
Kolego eternit...


Chyba sobie zarty robisz,ze nowemu czlonkowi,bedziemy robic streszczenie,a tym bardziej podsumowanie....


Podsumowanie bedzie,jak dojdziemy do momentu,gdy Auto wyjechalo z fabryki.

A jak nie chce Ci sie czytac, nie dodawaj zbednych postow.

Milego wieczoru wszystkim


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2022, 21:23 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3923
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
fragment postu dna.autos z dn. 13.12.21

dna.autos napisał(a):
Kolego inKoguto
(.......)
Pomóż proszę.....ale z tego co wiem, to aby uzyskać informacje z Cepiku

Należy podać 1 rejestracje, tablice i nr Vin....takowe od Polskiego Porsche posiadam
(.....)


Czy mógłbyś podać te dane ? Może być na pw.
Będę niedługo w Krakowie. Kraków chyba jest istotny w historii tego auta.
Oczywiście nie ma to związku z CEPIKiem, ale każde dane są przydatne.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
PostNapisane: 3.02.2022, 21:24 
dna.autos nie rozumiem skąd te nerwy?
Sugerowanie każdemu, żeby brnął przez 30 stron dywagacji, sięgających 4 lata wstecz, jest skazane na porażkę, czy to się komuś podoba, czy nie. Większość dyskusji na różnych forach, w których do głównego wątku dochodzą coraz to nowsze informacje, ma posta który zbiera wszystko do kupy i który jest uzupełniany, stąd sugestia.
No i odnoszę wrażenie, że nie tylko nowi czytający się gubią w tym wszystkim, są ciekawi, ale nie żyją tym tematem, jak niektórzy chyba...
Nie chcecie powracających tych samych pytań co 2-3 strony - to to jest jedyne wyjście.


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2022, 21:45 

Dołączył: 26.09.2020
Posty: 37
Jeżeli mogę, to popieram ten pomysł. Nie dlatego, że nie chce mi się czytać - zrobiłem już to 3 razy, ale dlatego żeby było wiadomo w którym miejscu jesteśmy jeżeli chodzi o historie WXF.

I w sumie to chyba nie ma już po co wracać do tematu dokumentów z Niemiec. Ta sprawa jest oczywista. Temat tego wątku to "Patryk Mikiciuk ratuje..." No właśnie, czy nadal chcemy się dowiedzieć/szukamy historii tego co uratował? Wydaje mi się ze trzeba się konsekwentnie tego trzymać, bo inaczej znowu zaczną się udzielać emocje takie jak powtarzanie jak wielcy są niektórzy na tym forum, a inni mali (czyli Ci "nowi" tak?).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2022, 22:06 

Dołączył: 11.12.2021
Posty: 38
Pd mobil


Wklejal screen z podgladu,powinno byc pare stron w tyl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2022, 22:09 

Dołączył: 11.12.2021
Posty: 38
inKoguto napisał(a):
Drugi pojazd widnieje z tym samym numerem nadwozia, nr rej. KKC6976, data pierwszej rejestracji 09.07.1987, rok produkcji 1968. Tyle mogę podać.



Prosze


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.02.2022, 23:56 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3923
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
dna.autos napisał(a):
inKoguto napisał(a):
Drugi pojazd widnieje z tym samym numerem nadwozia, nr rej. KKC6976, data pierwszej rejestracji 09.07.1987, rok produkcji 1968. Tyle mogę podać.


dna.autos - wpisy in.koguto znam, ale z tego co pisałeś, mogłem przypuszczasz, że wiesz coś więcej na temat rejestracji.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2022, 1:48 

Dołączył: 11.12.2021
Posty: 38
A co moglem wiec znac,wiedziec? Nie rozumiem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2022, 9:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 857
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
Kupiłem Classic Auto w papierze pierwszy raz od długiego czasu. Sprytnie napisany artykuł. To było moje ostatnie CA 8)




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2022, 14:23 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 823
Nr klubowicza: 667
Mikołaj napisał(a):
Kupiłem Classic Auto w papierze pierwszy raz od długiego czasu. Sprytnie napisany artykuł. To było moje ostatnie CA 8)
Aż tak źle




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2022, 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 857
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
Seb napisał(a):
Mikołaj napisał(a):
Kupiłem Classic Auto w papierze pierwszy raz od długiego czasu. Sprytnie napisany artykuł. To było moje ostatnie CA 8)
Aż tak źle


Chcesz to dam Ci mój egzemplarz, już nie potrzebuje a na pewno nie będę go trzymał :lol:




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.02.2022, 20:10 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Mikołaj napisał(a):
Seb napisał(a):
Mikołaj napisał(a):
Kupiłem Classic Auto w papierze pierwszy raz od długiego czasu. Sprytnie napisany artykuł. To było moje ostatnie CA 8)
Aż tak źle


Chcesz to dam Ci mój egzemplarz, już nie potrzebuje a na pewno nie będę go trzymał :lol:


Jeśliby Twoje CA miało wylądować na makulaturze, to daj znać - może byśmy się wymienili. Mam kilka egzemplarzy "Moich Rajdów" Sobiesława Zasady, które dorwałem na jakiejś wyprzedaży :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.02.2022, 12:14 

Dołączył: 27.01.2022
Posty: 4
Co do moich wniosków na temat artykułu:
Poprawcie mnie ale chyba CA to pierwszy przypadek że ktoś napisał o PP tak duży materiał, do tego na okładce jest PP i osobiście PM.
Trochę się dziwię, że na naszym forum to nie wywołało żadnej większej dyskusji.
Nieliczni Koledzy wyżej w tym wątku wyrazili opinie, ocenili artykuł w CA o PP jako wyważony, rozsądny itp. Nie wiem, czy wy nie czytacie takich rzeczy? Albo czytacie ale nie rozumiecie co czytacie? Ja po przeczytaniu byłem tak zbulwersowany, że napisałem do redaktora naczelnego CA i jednocześnie autora artykułu. Piotr Sielicki sprawnie mi odpowiedział, ale niestety mało konkretnie i poczułem się potraktowany z góry. To jest korespondencja prywatna więc nie mogę tutaj cytować.

Liczyłem że skoro pisze o tym gazeta słynna z rozwiązywania tajemnic to i o PP będzie petarda.
A tu figa z makiem.

Na pewno Autor miał niełatwe zadanie, bo będą to czytać i fani PP którzy widzieli odcinki na youtube ale też tacy co słyszeli o PP, ale nie oglądali. A tekst wydaje się dosyć krótki jak na najważniejszy materiał w numerze.

Niezależnie od tego, Artykuł po prostu nie trzyma się kupy.

Konkrety:

We wstępie autor pisze, że PP to „fenomen kulturowy”. Potem nie pisze na czym ten fenomen ma polegać oprócz tego że PP jest rozpoznawalne i ma dużo odtworzeń na youtube. Nie wiem jak dla was, ale dla mnie w CA zawsze te sprawy „kulturowe” wokół samochodu były najciekawsze. A w artykule nie ma wyjaśnienia na czym polega ten „fenomen kulturowy”.





Na plus uważnie czytając można się doczytać, że PP nie jest historycznym 911 po Zasadzie.
Strona 24: „To właśnie krakowianin wraz z nieżyjącym już R Żyszkowskim walczyli TAKIM AUTEM na odcinkach specjalnych”.
Strona 27: „Plan był prosty – na bazie samochodu... zbudować KOPIĘ jednej z najsłynniejszych wersji 911 w historii...”
strona 32: „Mimo że odbudowa trwa już od trzech lat, to kompletnej historii auta jeszcze nie poznaliśmy, ale nigdy nie mów nigdy. Projekt jednak parł do przodu, a Patryk musiał podjąć decyzję, jakie auto zamierza odbudować. Wybór padł na bodaj najpiękniejszą rajdówkę S Zasady...”

Ale to nie przeszkadza w próbach wciskania że to jednak może być rajdówka po Zasadzie.

Na stronie 32 jest wypowiedź PM: „Gdy podejmowałem decyzję o specyfikacji nie miałem do końca tej wiedzy, ale z pewnością mamy do czynienia z jednym z aut o numerach rejestracyjnych 77-07-KW”. Zwyczajem znanym z CA teraz powinno się pojawić wyjaśnienie na jakiej podstawie PM tak uważa. Za i przeciw. autor długo wywodzi, że możemy mieć styczność z jednym z „77-07”, ale nawet słowem nie wyjaśnia dlaczego tak uważa? Co na to niby wskazuje?

Pomija też ślady sportowej przeszłości, jakie odkryto we wraku PP podczas renowacji.

Za to redakcja bardzo fajnie analizuje kolejne 911 którymi Zasada startował z tablicami 77-07-KW. O tyle ciekawe, że o przekładaniu tablic do innych aut w czasach PRL to każdy wiedział, ale żeby w prasie to przyznać to nie bardzo. Tylko nie mogę zrozumieć po co te analizy? Nie ma żadnego powiązania między PP a rajdówkami Zasady. Tylko pobożne życzenia.


Znowu miesza w głowie podpis do zdjęcia z Rajdu Polski 1972 (strona 27 na samym dole). Jedno z ujęć wydachowanego 911 Zasady. Podpis: „Wypadek na RP 1972 teoretycznie powinien zakończyć przygodę tego nadwozia w świecie motoryzacji, ale jego historia nie dość że na pewno trwa, to jeszcze jest przedmiotem żywej dyskusji.” Dla mnie to brzmi, jakby to pisał ktoś z wysoką gorączką, albo kierował ten tekst do kompletnych ignorantów.
Po pierwsze, jak ktoś się zna na rajdach to dachowania podczas rajdu w życiu nie nazwie „wypadkiem”.
Po drugie, niby dlaczego ten „wypadek” miałby oznaczać kasację nadwozia? samochód nie wygląda na mocno zniszczony. Wtedy po takich incydentach rajdówki się normalnie naprawiało.
Po trzecie, „...jego historia nie dość, że na pewno trwa...” no jasne, że jego historia trwa, bo dokładnie wiadomo co się stało z tym samochodem po RP 1972, nie ma w tym żadnej tajemnicy.
Po czwarte, jego historia „jest przedmiotem żywej dyskusji”. Gdzie jest ta dyskusja? O czym? Przecież dokładnie wiadomo, że po RP 1972 samochód wrócił do Porsche, został przebudowany na prototyp RS i istnieje do dziś, daleko od Polski.
Jeszcze by można wymieniać takie przykłady konfabulacji i ignorowania przez autora faktów.

Ogólnie redaktor pisze niejasno i pokrętnie. Jakby chciał być obiektywny, nie kłamać, ale też za bardzo nie wnerwić PM drążeniem tematu.
Tutaj link do filmu i piany :)
https://www.youtube.com/watch?v=yzTvP9y_JRM

Ale i tak go wkurzył!!!
W pierwszych 4-5 min PM opowiada o artykule. Lekceważąco się odnosi do artykułu, Zero podziękowania, zero klasy.
Red Sielicki się bardzo dobrze zna na starszych 911, każe zdjęcie to okazja do sypania ciekawostkami o wyczynowych 911 RS/RSR. Nic takiego nie ma. Czym się różniły od zwykłych, jaki dokładnie ma silnik PP, co podczas renowacji zrobili w nim tak samo jak w RS, jak się tym jeździ... Jak na CA to mega słaby ten artykuł.
A moja córka powiedziała, że skoro PM jest na okładce to mógł się jakoś porządnie ubrać bo „wygląda na zdjęciu jakby wyszedł ze śmieciami.”


Na koniec jest jakby podsumowanie projektu PP,
Autor bagatelizuje fakty, pisząc: „mimo żywych w środowisku różnic w zdaniach na temat egzemplarza o numerze 119120692...” Ja się pytam: jakich różnic? W artykule nie ma nic o jego historii, PM też nie Fakty są takie, że
Potem Tu kolejna próba konfabulacji: PP przejechał się Sobiesław Zasada, co ma sugerować, że to jego dawny samochód. Wzruszył się na widok maski podpartej drewnianym kijkiem, jak zawsze robili w Porsche Motorsport.
Czyli wychodzi, że ten kij od szczotki to jedyne co łączy PP z Zasadą!


Na koniec strony 24 autor odcina się od oceniania autentyczności, ale że „sam proces poszukiwań stał się jednym z najważniejszych elementów tej inicjatywy” i zapowiada, że opisze dalej „jakie procesy PP uruchomiło wśród fanów i czego się w tym czasie dowiedzieliśmy”. Na następnych stronach nie ma praktycznie nic o tym procesie poszukiwań, nie ma nic o historii tego egzemplarza, nie ma o tym „jakie procesy PP uruchomiło wśród fanów”.

Proszę o wskazanie gdzie w artykule jest historia PP i "wasza analiza różnych ścieżek..."? Tym co widzę, jest szczegółowa analiza Porsche, którymi z numerem 70-77 startował Zasada, ale nie mogłem znaleźć w całym artykule żadnej przesłanki, na jakiej podstawie ten poprzerabiany wrak ma związek z jakimkolwiek autem Zasady? Nie ma nic o historii tego egzemplarza.
Na jakiej podstawie cytowany PM twierdzi, że bez wątpienia mamy do czynienia z jednym z...? Wydaje się logiczne, że po takim twierdzeniu, autor powinien choćby skrótowo rozważyć argumenty na tak i na nie.

Nie przytoczono żadnych informacji, które, mogą budzić wątpliwości, bo ich tam nie ma.

Są informacje o autach z nr 70-77. Ale żadnego powiązania z wrakiem, który został odrestaurowany i przerobiony na replikę auta Zasady.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.02.2022, 13:52 

Dołączył: 13.11.2010
Posty: 54
To co opisujesz, brzmi bardziej jak artykuł z jakiegoś Super Expressu a nie profesjonalnego, "branżowego" czasopisma. Wygląda na to, że tabloidyzacja właśnie puka do drzwi świata klasycznych samochodów w Polsce. :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.02.2022, 15:07 

Dołączył: 26.09.2020
Posty: 37
Ja szczerze polecam zakup Classicauto. Czytam tę gazetę od dawna, bardzo ją lubię. Zazwyczaj kupuję ją zaraz po tym jak ukazuje się w kioskach. Artykuły piszą bardzo błyskotliwi ludzie o szerokich horyzontach i wiedzy nie tylko motoryzacyjnej. Cenie ją sobie przede wszystkim za to, że piszą w niej o tym co jest dobre. Podkreślają co jest warte uwagi, co cenne, a nie krytykują wszystkiego dookoła jak ma to miejsce w internecie.

Cieszę się z tego, że gazeta którą jak napisałem wyżej bardzo lubię, opisała projekt, który śledziłem od samego początku. Jest to dla mnie swego rodzaju pamiątka i podsumowanie prac, choć faktycznie artykuł wydaje się być krótki. Mam nadzieje, że jak kiedyś uda się skompletować historię tego egzemplarza, to właśnie w tej gazecie ukaże się kolejny artykuł na ten temat.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 691 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 35  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum