Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 374 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Next
Author Message
Offline
PostPosted: 13.03.2024, 16:05 

Joined: 5.03.2018
Posts: 708
Naprawa narożnika, a więc najsłabszego punktu każdego 964. Co ciekawe, auto nie miało jeszcze korozji wychodzącej spod uszczelki przedniej szyby (bąbli pod lakierem) - rzeczy, którą można zaobserwować w wielu 964. Gdybym sprzedawał auto, mógłbym z pełnym przekonaniem napisać "no rust" jak w wielu ogłoszeniach o sprzedaży 964.

Wystarczyło jednak wyciągnąć przednią szybę, a tam...

Image

Image

Image

Image

Pytanie, czy ktoś ma jakieś pomysły, jak zabezpieczyć to miejsce na przyszłość?

Na Rennlist forum widziałem taki patent w 993:

Linky Linky!

... ale tam jest chyba inny typ uszczelki?

Oczywiście, mogę machnąć ręką, pomalować inside & out, zalać woskami i tyle. Auto i tak nie będzie jeżdżone zimą / po deszczu, więc pewnie natępne 20 lat wytrzyma.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 13.03.2024, 16:59 

Joined: 31.05.2019
Posts: 466
Nie ma dramatu - nie mam porównania do innych 964 ale patrząc z perspektywy innych starych aut… 😉

W ostatnim akapicie sam sobie odpowiedziałeś. Pilnuj w garażu wilgotności na poziomie 40%Rh lub mniej. Zgodnie z wykresem Vernona - w tych warunkach praktycznie już nie występuje korozja metali. ✌️


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 13.03.2024, 17:25 

Joined: 27.12.2020
Posts: 258
a te miejsca w podszybiu to jest skomplikowany proces naprawy, czy każdy blacharz to ogarnie? Bo też mnie to czeka 8)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 13.03.2024, 21:27 

Joined: 5.03.2018
Posts: 708
Wydaje mi się, że to są podstawy blacharki ... chyba, że oddajesz do jakiegoś ucznia blacharza ;)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 15.03.2024, 20:21 

Joined: 5.03.2018
Posts: 708
Dostałem sample z lakierni tego nowego koloru, ale nijak nie wygląda to tak dobrze jak oryginał z Ferrari / Venoma :(

BLS lakieruje lakierami Sikkens, a oryginalny lakier Ferrari jest z PPG. Niby istnieją jakieś sposoby na przeliczenie danych koloru z PPG na Sikkensa, ale w praktyce wyszło to słabo. Na tyle słabo, że zastanawiam się, czy nie pomalować jednak auta na Guards Red jak w oryginale.

Chyba, że ktoś ma jakiś inny pomysł? Kupić lakier w mieszalni PPG?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 15.03.2024, 20:43 

Joined: 4.05.2011
Posts: 652
Pomaluj auto na oryginalny kolor.
Czerwony w porsche robi robotę :D


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 15.03.2024, 21:20 

Joined: 17.09.2022
Posts: 213
Location: Kraków
Club number: 831
I teraz pytanie czy 1-Stage (Uni) czy 2-Stage (Metalic)?
To tak w ramach powrotu do oryginału




_________________

Przemek
Jest 911 G-model Sahara Beige '74 | Było 40 years of 911 No. 0719 '04


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 15.03.2024, 22:41 

Joined: 5.03.2018
Posts: 708
Siedzę i czytam fora lakiernicze, aby się dokształcić w temacie :lol:

House of Colors ma fenomenalne colory candy - tylko chyba z pomalowaniem będzie problem. Podkład, do tego 6 warstw candy + clear. Piszą, że trzeba auto malować w całości, aby zachować identyczny kolor na wszystkich elementach. Potrzebny chyba lakiernik - artysta.

Image

A jak nie, to może chociaż Rosso Scuderia, ultra rzadki kolor z palety Porsche (W86) - to ten oczojebny czerwony z lewej:

Image
Image

https://www.rennbow.org/porsche-colors/RossoScuderia

W tym kolorze wyprodukowano tak mało aut, że nawet ciężko w internetach cos znaleźć.

https://rennlist.com/forums/997-forum/2 ... i-red.html


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 22.03.2024, 0:27 

Joined: 5.03.2018
Posts: 708
Szybkie info dla osób, które zastanawiają się nad lampami Morimoto:

Image

Okazuje się, że lampy pasują tylko do samochodów z błotnikami w wersji US. Wersja EU ma inne mocowania lampy oraz inny kształt kosza lampy (ang. headlight bucket). Oczywiście wszystko się da, ale to już wymaga przeróbek blacharskich. Więc chyba niestety będę musiał zrezygnować z montażu drugiego kompletu w swoim zielonym 964, który jest w wersji EU :/

Zalata lamp Morimoto vs popularne LEDy 9eleven Raven jest taka, że lampa dolega idealnie - nie tworzą się szpary na dole lampy. Poniżej dwa zdjęcia aut w 911garage:

Image

Image

Czerwony jest z US więc tu szczęśliwie też pasują:

Image

Oczywiście jeszcze dojdzie uszczelka.

Kumpel już zamontował u Jarka w 911garage te lampy i jeździ - świecą obłędnie.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 22.03.2024, 1:13 

Joined: 5.03.2018
Posts: 708
Blacharka skończona - blacharz naprawił podszybie, jakieś delikatne wgniecenia, ustawił wszystkie elementy i sprawił, że wszystkie szpary pomiędzy panelami są znowu idealnie równe.

Podobno, jak na 964 na aucie jest "mało kitu", więc chyba jakieś pierwsze pozytywne zaskoczenie przy tym projekcie.

Image

Teraz auto idzie na zeszlifowanie pozostałego lakieru i potem podkład.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 22.03.2024, 11:23 

Joined: 13.09.2014
Posts: 93
Elberoth wrote:
Siedzę i czytam fora lakiernicze, aby się dokształcić w temacie :lol:

House of Colors ma fenomenalne colory candy - tylko chyba z pomalowaniem będzie problem. Podkład, do tego 6 warstw candy + clear. Piszą, że trzeba auto malować w całości, aby zachować identyczny kolor na wszystkich elementach. Potrzebny chyba lakiernik - artysta.

Image

A jak nie, to może chociaż Rosso Scuderia, ultra rzadki kolor z palety Porsche (W86) - to ten oczojebny czerwony z lewej:

Image
Image

https://www.rennbow.org/porsche-colors/RossoScuderia

W tym kolorze wyprodukowano tak mało aut, że nawet ciężko w internetach cos znaleźć.

https://rennlist.com/forums/997-forum/2 ... i-red.html


Sugeruje wziąć pod uwagę potencjalną szkodę (nawet parkingową) i konieczność lakierowania pojedynczego elementu. Nie wchodziłbym w lakier, do którego jest b trudno barwę/odcień.
Z tego powodu uważam, że np biały UNI jest lepszy do białej perły.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 22.03.2024, 12:36 

Joined: 5.03.2018
Posts: 708
To jest jeden z aspektów, który bierzemy pod uwagę.

Z drugiej strony - recepturę lakieru będziemy mieli. Każdy lakier blaknie, ALE auto będzie stało 100% garażowane, więc ekspozycja na promienie UV będzie minimalna, co z pewnością bardzo spowolni proces blaknięcia lakieru.

Jeżeli jeszcze położylibyśmy po całości PPF, to już w ogóle proces blaknięcia od UV spowolnilibyśmy niemal do zera (oczywiście PPF to inne problemy).

Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Kolor uni, nawet tak popularny jak Guards Red, też po paru latach stania na słońcu się zmieni i w przypadku szkody, będzie wymagał cieniowania na sąsiadujących elementach. Życie.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 26.03.2024, 15:51 

Joined: 22.07.2019
Posts: 55
Elberoth wrote:
Auto dostało nowe radio oraz suba pod siedzeniem.

W przednich drzwiach zamontowaliśmy prosty system 2-way Focala 165mm (zasilany ze wzmacniacza w radiu), a pod siedzeniem niewielki kompaktowy sub aktywny Awave V10:



Daj znać gdzie robiłeś audio.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.03.2024, 11:20 

Joined: 5.03.2018
Posts: 708
senk wrote:
Daj znać gdzie robiłeś audio.


Prostszy system - w czerwonym - robiłem u Daniela z BemoCar.

Droższy system - w zielonym (lepsze głośniki, lepszy sub, zewnętrzny wzmacniacz z DSP) - robiłem u Maćka z Bariery Dźwięku.

Tu masz wątek o audio w 964, ze zdjęciami z obu aut:
https://porscheclub.pl/forum/robimy-aud ... 27839.html


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.03.2024, 11:21 

Joined: 5.03.2018
Posts: 708
Powili do przodu...

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.03.2024, 12:25 

Joined: 25.02.2018
Posts: 273
Club number: 584
Mój samochód był zrobiony tak samo, ale teraz myślę że lepsze rozwiązanie to wyszlifować do ory podkładu i zostawić go. Na to nowy podkład i lakier. Ocynk by był zaoszczędzony, a tak miejscami jest przetarty.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.03.2024, 12:48 

Joined: 5.03.2018
Posts: 708
Powierzchniowo i tak rzadko kiedy rdzewieje. Najważniejszy jest od spodu i w profilach (tam gdzie gromadzi się wilgoć), a tam ocynk zostanie nienaruszony.

Profile i tak jeszcze na nowo zalewamy woskiem, a pod lakier idzie podkład z epoksydu.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 28.03.2024, 21:04 

Joined: 5.03.2018
Posts: 708
I cyk, skończone:

Image

Fura już cała w podkładzie.

Image

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 28.03.2024, 22:10 

Joined: 5.03.2018
Posts: 708
Dziwna sprawa - w Carfax wyszło, że w US auto miało szkodę całkowitą.

Spodziewałem się najgorszego - wstawianych błotników, tony szpachli. Nic takiego jednak nie znaleźliśmy.

Są minimalne ślady naprawy na pasie przednim oraz na pasie tylnym, ALE wszystkie 4 błotniki, obie maski, fartuchy i wanna z przodu są oryginalne, i nie maja śladów napraw.

Blacharz nawet powiedział, że to jedno z bardziej uczciwych 964 jakie robili (a robią je w BLS wręcz taśmowo - nawet w tej chwili stoją 3 sztuki 964 na hali).

Wygląda więc na to, że zamiast auta z niespodziankami blacharskimi, dostałem auto z rozwalonym silnikiem i cofniętym licznikiem :lol:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 29.03.2024, 2:56 

Joined: 27.12.2020
Posts: 258
Elberoth wrote:


Spodziewałem się najgorszego - wstawianych błotników, tony szpachli. Nic takiego jednak nie znaleźliśmy.



Definicja PurePerfection™!


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 374 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP