Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 370 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 13.03.2024, 16:05 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Naprawa narożnika, a więc najsłabszego punktu każdego 964. Co ciekawe, auto nie miało jeszcze korozji wychodzącej spod uszczelki przedniej szyby (bąbli pod lakierem) - rzeczy, którą można zaobserwować w wielu 964. Gdybym sprzedawał auto, mógłbym z pełnym przekonaniem napisać "no rust" jak w wielu ogłoszeniach o sprzedaży 964.

Wystarczyło jednak wyciągnąć przednią szybę, a tam...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pytanie, czy ktoś ma jakieś pomysły, jak zabezpieczyć to miejsce na przyszłość?

Na Rennlist forum widziałem taki patent w 993:

Linky Linky!

... ale tam jest chyba inny typ uszczelki?

Oczywiście, mogę machnąć ręką, pomalować inside & out, zalać woskami i tyle. Auto i tak nie będzie jeżdżone zimą / po deszczu, więc pewnie natępne 20 lat wytrzyma.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2024, 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 448
Nr klubowicza: 797
Nie ma dramatu - nie mam porównania do innych 964 ale patrząc z perspektywy innych starych aut… 😉

W ostatnim akapicie sam sobie odpowiedziałeś. Pilnuj w garażu wilgotności na poziomie 40%Rh lub mniej. Zgodnie z wykresem Vernona - w tych warunkach praktycznie już nie występuje korozja metali. ✌️


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2024, 17:25 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 251
a te miejsca w podszybiu to jest skomplikowany proces naprawy, czy każdy blacharz to ogarnie? Bo też mnie to czeka 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.03.2024, 21:27 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Wydaje mi się, że to są podstawy blacharki ... chyba, że oddajesz do jakiegoś ucznia blacharza ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2024, 20:21 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Dostałem sample z lakierni tego nowego koloru, ale nijak nie wygląda to tak dobrze jak oryginał z Ferrari / Venoma :(

BLS lakieruje lakierami Sikkens, a oryginalny lakier Ferrari jest z PPG. Niby istnieją jakieś sposoby na przeliczenie danych koloru z PPG na Sikkensa, ale w praktyce wyszło to słabo. Na tyle słabo, że zastanawiam się, czy nie pomalować jednak auta na Guards Red jak w oryginale.

Chyba, że ktoś ma jakiś inny pomysł? Kupić lakier w mieszalni PPG?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2024, 20:43 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
Pomaluj auto na oryginalny kolor.
Czerwony w porsche robi robotę :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2024, 21:20 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 171
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
I teraz pytanie czy 1-Stage (Uni) czy 2-Stage (Metalic)?
To tak w ramach powrotu do oryginału




_________________

Przemek
40 years of 911 No. 0719


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2024, 22:41 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Siedzę i czytam fora lakiernicze, aby się dokształcić w temacie :lol:

House of Colors ma fenomenalne colory candy - tylko chyba z pomalowaniem będzie problem. Podkład, do tego 6 warstw candy + clear. Piszą, że trzeba auto malować w całości, aby zachować identyczny kolor na wszystkich elementach. Potrzebny chyba lakiernik - artysta.

Obrazek

A jak nie, to może chociaż Rosso Scuderia, ultra rzadki kolor z palety Porsche (W86) - to ten oczojebny czerwony z lewej:

Obrazek
Obrazek

https://www.rennbow.org/porsche-colors/RossoScuderia

W tym kolorze wyprodukowano tak mało aut, że nawet ciężko w internetach cos znaleźć.

https://rennlist.com/forums/997-forum/2 ... i-red.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.03.2024, 0:27 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Szybkie info dla osób, które zastanawiają się nad lampami Morimoto:

Obrazek

Okazuje się, że lampy pasują tylko do samochodów z błotnikami w wersji US. Wersja EU ma inne mocowania lampy oraz inny kształt kosza lampy (ang. headlight bucket). Oczywiście wszystko się da, ale to już wymaga przeróbek blacharskich. Więc chyba niestety będę musiał zrezygnować z montażu drugiego kompletu w swoim zielonym 964, który jest w wersji EU :/

Zalata lamp Morimoto vs popularne LEDy 9eleven Raven jest taka, że lampa dolega idealnie - nie tworzą się szpary na dole lampy. Poniżej dwa zdjęcia aut w 911garage:

Obrazek

Obrazek

Czerwony jest z US więc tu szczęśliwie też pasują:

Obrazek

Oczywiście jeszcze dojdzie uszczelka.

Kumpel już zamontował u Jarka w 911garage te lampy i jeździ - świecą obłędnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.03.2024, 1:13 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Blacharka skończona - blacharz naprawił podszybie, jakieś delikatne wgniecenia, ustawił wszystkie elementy i sprawił, że wszystkie szpary pomiędzy panelami są znowu idealnie równe.

Podobno, jak na 964 na aucie jest "mało kitu", więc chyba jakieś pierwsze pozytywne zaskoczenie przy tym projekcie.

Obrazek

Teraz auto idzie na zeszlifowanie pozostałego lakieru i potem podkład.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.03.2024, 11:23 

Dołączył: 13.09.2014
Posty: 87
Elberoth napisał(a):
Siedzę i czytam fora lakiernicze, aby się dokształcić w temacie :lol:

House of Colors ma fenomenalne colory candy - tylko chyba z pomalowaniem będzie problem. Podkład, do tego 6 warstw candy + clear. Piszą, że trzeba auto malować w całości, aby zachować identyczny kolor na wszystkich elementach. Potrzebny chyba lakiernik - artysta.

Obrazek

A jak nie, to może chociaż Rosso Scuderia, ultra rzadki kolor z palety Porsche (W86) - to ten oczojebny czerwony z lewej:

Obrazek
Obrazek

https://www.rennbow.org/porsche-colors/RossoScuderia

W tym kolorze wyprodukowano tak mało aut, że nawet ciężko w internetach cos znaleźć.

https://rennlist.com/forums/997-forum/2 ... i-red.html


Sugeruje wziąć pod uwagę potencjalną szkodę (nawet parkingową) i konieczność lakierowania pojedynczego elementu. Nie wchodziłbym w lakier, do którego jest b trudno barwę/odcień.
Z tego powodu uważam, że np biały UNI jest lepszy do białej perły.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.03.2024, 12:36 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
To jest jeden z aspektów, który bierzemy pod uwagę.

Z drugiej strony - recepturę lakieru będziemy mieli. Każdy lakier blaknie, ALE auto będzie stało 100% garażowane, więc ekspozycja na promienie UV będzie minimalna, co z pewnością bardzo spowolni proces blaknięcia lakieru.

Jeżeli jeszcze położylibyśmy po całości PPF, to już w ogóle proces blaknięcia od UV spowolnilibyśmy niemal do zera (oczywiście PPF to inne problemy).

Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Kolor uni, nawet tak popularny jak Guards Red, też po paru latach stania na słońcu się zmieni i w przypadku szkody, będzie wymagał cieniowania na sąsiadujących elementach. Życie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.03.2024, 15:51 

Dołączył: 22.07.2019
Posty: 55
Elberoth napisał(a):
Auto dostało nowe radio oraz suba pod siedzeniem.

W przednich drzwiach zamontowaliśmy prosty system 2-way Focala 165mm (zasilany ze wzmacniacza w radiu), a pod siedzeniem niewielki kompaktowy sub aktywny Awave V10:



Daj znać gdzie robiłeś audio.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2024, 11:20 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
senk napisał(a):
Daj znać gdzie robiłeś audio.


Prostszy system - w czerwonym - robiłem u Daniela z BemoCar.

Droższy system - w zielonym (lepsze głośniki, lepszy sub, zewnętrzny wzmacniacz z DSP) - robiłem u Maćka z Bariery Dźwięku.

Tu masz wątek o audio w 964, ze zdjęciami z obu aut:
https://porscheclub.pl/forum/robimy-aud ... 27839.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2024, 11:21 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Powili do przodu...

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2024, 12:25 

Dołączył: 25.02.2018
Posty: 254
Mój samochód był zrobiony tak samo, ale teraz myślę że lepsze rozwiązanie to wyszlifować do ory podkładu i zostawić go. Na to nowy podkład i lakier. Ocynk by był zaoszczędzony, a tak miejscami jest przetarty.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2024, 12:48 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Powierzchniowo i tak rzadko kiedy rdzewieje. Najważniejszy jest od spodu i w profilach (tam gdzie gromadzi się wilgoć), a tam ocynk zostanie nienaruszony.

Profile i tak jeszcze na nowo zalewamy woskiem, a pod lakier idzie podkład z epoksydu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2024, 21:04 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
I cyk, skończone:

Obrazek

Fura już cała w podkładzie.

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2024, 22:10 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Dziwna sprawa - w Carfax wyszło, że w US auto miało szkodę całkowitą.

Spodziewałem się najgorszego - wstawianych błotników, tony szpachli. Nic takiego jednak nie znaleźliśmy.

Są minimalne ślady naprawy na pasie przednim oraz na pasie tylnym, ALE wszystkie 4 błotniki, obie maski, fartuchy i wanna z przodu są oryginalne, i nie maja śladów napraw.

Blacharz nawet powiedział, że to jedno z bardziej uczciwych 964 jakie robili (a robią je w BLS wręcz taśmowo - nawet w tej chwili stoją 3 sztuki 964 na hali).

Wygląda więc na to, że zamiast auta z niespodziankami blacharskimi, dostałem auto z rozwalonym silnikiem i cofniętym licznikiem :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.03.2024, 2:56 

Dołączył: 27.12.2020
Posty: 251
Elberoth napisał(a):


Spodziewałem się najgorszego - wstawianych błotników, tony szpachli. Nic takiego jednak nie znaleźliśmy.



Definicja PurePerfection™!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 370 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum